Peacock Blue Head kjøpt i Trondheim

Hei

Jeg har kjøpt 2 stk (dverg) ciklider som i butikken hadde navnet "Peacock Blue Head". Hun i butikken mente det var en apisto av et eller annet slag, men hadde ikke så mye mere info. Har prøvd å google navnet, men får stort sett opp ulike malawiciklider. Har noen mere info eventuelt link til mere info?
Har du bilde av fisken?
Finner ikke det navnet jeg...
Denne?

Står som "blue head" på diverse nettsider.
Kesol
[URLBLOCK1] Står som "blue head" på diverse nettsider.

Nei, er nok ikke den. Kjøpte selv 4 stk av "peacock blue head" i dag, så om noen har mer informasjon om denne mottas det med takk. Fikk omtrent samme informasjon som Johs, at det skulle dreie seg om en Apistogramma, muligens en variant av agassizi. Ikke noe ekspert på området, men er rimelig sikker på at det ikke dreier seg om en agassizi variant. Skal la de få gå noen dager i karet før jeg prøver å ta noen bilder av de.

Robert
Hvilken butikk ble disse kjøpt?
TiE
Hvilken butikk ble disse kjøpt?

Dyrenes verden på Lade. Hadde fortsatt igjen en god del av denne arten når jeg var der.

Robert
Skal stikke innom i dag, og se om jeg får samlet litt info om filsken.
Som: arts navn(latinsk), og tatt noen bilder for deg;0)

Skal du handle der, og ikke har info om fisken fra før, lønner det seg å snakke med Kurt Helge.
Ok mann(kjenner'n fra før privat), og tror det er den eneste med litt peil på fisk der.
De har også bøker som du får låne, å lese om fisken, om du spør.
Lån deg en bok, sett deg ned med en gratis kopp kaffe, og les;0)

Kalle
Var fra Kurt Helge jeg kjøpte de, han hadde dessverre ikke mer informasjon om disse. Husker jeg rett hadde de kun stått som Apisto. "peacock blue head" i listene deres. Utrolig flotte fisk, skulle ikke ha noe når jeg kom dit, men klarte ikke å holde meg fra å kjøpe noen av disse.

Robert
Ligner de på denne? isåfall er det en apistogramma sp steel blue.
Den ligner ja. De jeg har ser dog en del kraftigere ut, og er mer utfarget. Hvor stor er den på bildet? Har du forresten noe mer informasjon om denne "arten"(ifølge det lille jeg fant så dreier det seg om en hybrid?)?

Robert
Bilder fra dyrenes verden...
De viste som nevnt an noen tidligere, ikke noe mere navn.
Men her er noen bilder av de (litt dårlig kvalitet), men håper noen kan tyde noe ut ifra de.

Fikk innmari lyst på de selv:0)
Men vil vite om det er snakk om en fram avlet art først.
Har nå lest et par andre plasser, at det er snakk om en hybrid.
Det finnes ikke(svært sjedent) hunner av de...
TiE
Har nå lest et par andre plasser, at det er snakk om en [B]hybrid[/B]. Det finnes ikke([B]svært sjedent[/B]) hunner av de...
som du sier.. Ja dette er en hybrid og det er svært sjelden man finner hunner av disse.
Malawi er best
[QUOTE=TiE]Har nå lest et par andre plasser, at det er snakk om en [B]hybrid[/B]. Det finnes ikke([B]svært sjedent[/B]) hunner av de...
som du sier.. Ja dette er en hybrid og det er svært sjelden man finner hunner av disse.

Takker for hjelpen med å finne ut hva jeg har kjøpt. Synd at det ikke vil bli mulig å bruke disse til ett eventuelt oppdrett, men de pynter da i det minste opp i karet.

Robert
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap