Palett hunn, rar oppførsel før hun døde.

Hu vokta hula si og var ute av syn i mange dager, uten å spise eller vise seg, så jeg antar at det var egg i hula.
Plutselig så jeg henne en morra her, dumpende rett opp og ned med munn opp og hale ned, altsa loddrett, rett under overflaten.
Tenkte hun kansje hadde blitt jaget eller no og dermed kansje var utslitt, så jeg la henne over i eget kar.
Der lå hun noe skjevt på bunnen i 1,5 til 2 dager før hun døde.
Hun gispet noe veldig, for munnen gikk rimelig kjapt, som om det var surstoffmangel i vannet.
Karret hun ble flyttet over i har forøvrig 4 guppy og 12 gyppy yngel på 1 cm, og vann verdiene mine er helt normale.

Hva kommer dette av?
Det skjer fra tid til annen at fisk sliter seg helt ut på yngelpleie, og da svekkes tilstrekkelig til at en eller flere sykdommer bryter ut.

Hvilken sykdom, om det da ikke var total utmattelse, som rammet din fisk vil man neppe finne ut av.
Vet dette er gamml tråd, men tar den opp for det er akkurat slik min palettciklide oppfører seg nå, gjemmer seg bakerst i akvariumet, vil ikke spise eller noe, gjellene går utrolig fort, og ligger litt på skakka..
eneste forskjellen er at dette er han, ikke hun...
Noe jeg kan gjøre?
Tilfeldig bekjentskap
© Kjetil Medhus
Reklame for plussmedlemskap