Paletthunn med svart farge på buken som kommer og går

Kjøpte et palettpar for to uker siden. De ser ut til å ha funnet seg godt til rette, de bor i en 125 liter sammen med neon tetra, sverddragere, ottocinclus, eplesnegler og sebrasnegler. Ser også ut til at de to har funnet tonen; begge to rister på seg, de ser ut til å ha funnet seg en kokosnøtthule de er fornøyde med, og begge to kan forsvinne inn i hulen og bli der lenge. Men tror ikke de har lagt noen egg ennå. Forer med røde mygglarver, flakfor og tetra wafers.
Hannen er fin i fargene og rød på buken, men han varierer mye i fargene og kan av og til være ganske blek. Hunnen har klare og sterke farger og er aldri blek. Rød og fin buk som kan se ut til å være full av rogn. Men igår la vi merke til at hun var svart/veldig mørk foran og bak på buken, fortsatt rød midt på. Bukfinnene som vanligvis er røde var også veldig mørke. Ble litt bekymret, men plutselig forsvant svartfargen og ble erstattet av rødt igjen. Dette har gjentatt seg flere ganger. Regner derfor med at hun signaliserer noe med denne mørke fargen. Ble litt nysgjerrig - noen som vet hva det er hun "sier"?
Hun signaliserer nok det kvinner generelt gjør, med knallrød leppestift og den beste parfymen Hun er "klar som et egg" vil jeg tro
Gøy Ser jo at det er noe på gang mellom dem, men hannen ser ut til å ha all verdens tid. Han er absolutt interessert i hunnen, men vil tydeligvis nyte dagene som nyforelsket uten alt maset som barn fører med seg. Men vi får se, forhåpentligvis setter de i gang snart.
...men, man vet jo aldri da. Jeg har vel aldri helt forstått meg på kvinner og signaler de sender ut
Kanskje paletthannen har det på samme måten Han svømmer rundt og lurer på hvorfor den dama driver og skifter farge støtt og stadig...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap