Palletciklidene mine

For litt siden skaffet jeg meg et par palletciklider. De gravde mye under skifer steinene den første tiden. Når jeg kom hjem fra ferie i går, så jeg hunnen under "No fishing" skiltet. Skiltet er hult og hunnen pleier å være inni der. Er det vanlig? Kan den legge egg inni der?

Legger ved bilde
Palettciklidene legger egg i huler. Har du sett denne siden om oppdrett?:
Oppdrett
Tror du de kan legge egg inni skiltet? Hunnen er inni der mesteparten av dagen og kommer ut for å spise. I stad var hannen inni der også.. De jager også vekk andre fisker som kommer i nærheten
Høres ut som det er noe på gang der !

Mine paletter har nå lagt egg i en liggende urne, hoa er der nesten hele tiden, kommer kun ut noen få sekunder for å spise, hannen er også mye der inne.
Spennende å se om det kommer noen små

Til vanlig er palettene mine kun innom hula et par ganger om dagen, max.
mine palett-ciklider har mange huler å velge i, men har valgt å legge egg under en lava-stein.
Jeg har sand-bunn så de har gravd ut/spytta på sand i lange tider før de ble fornøyd.

De spiste desverre eggene selv, da dette var første gang, men jeg antar de vil prøve igjen senere
Nå har de fått mange små yngel! Skal disse være nedi akvariet eller i fødekassen?
de skal være i akvariet. Ciklide-foreldrene passer på yngelen sin og fører dem med seg ut i akvariet for å finne seg mat og tar dem deretter tilbake i hulen igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap