Sebraciklide(r)

Har nettopp investert i en 240l og kan nesten ikke vente med å befiske det, har allerede sett meg ut sebraciklider. Har skjønt det slik at det kan være vanskelig å ha andre fisk sammen med de, men hvis, så hvilke fisker da?
Inaktiv bruker
jeg har sebraciklider, det finnes flere typer sebraciklider, er de fra malawisjøen bør du bare ha malawiciklider, de trives best sammen med andre malawier, de er ganske territoriale , men er helt greie sammen med mine andre malawier...
Jeg har Rød Zebra. Sammen med disse har jeg Afra, Siamesiske algespisere, en sugemalle og eplesnegler.
Vi har Boesemans regnbuefisk sammen med våre Sebra. Sebraene kom som yngel i akvariet så de har vokst opp sammen. Er kanskje ikke rette fiske "blandinga" men det går kjempe bra.

Da begge typer er blitt store skal vi kvitte oss med en del, også er det planer om et par til tanker.

Grunn til at de havnet sammen var fordi en kjenning skulle kvitte seg med de, det ble vår tank eller dass.
Mine går saman med to sverddragarar og eit leikspar av perlegurami. Dette går bra! Grunnen til at eg satte dei saman med perleguramiane, var at eg såg tidlig at eg ville få MASSEVIS av yngel om eg ikkje gjorde noko:P så får ciklidane mat, og guramiane får leike seg så mykje dei vil^^
Inaktiv bruker
Archocentrus nigrofaciatus
sebraciklide fra sentral amerika
har hatt mine sammen med-sajica,heros severus,løvehodeciklider,
det gikk fint
den er jo en råtass til tider ,men lag godt med gjemme steder,huler og lignende så går det bra
aldri noe problem her og du får ,,ett levende,,miljø i tanken
de andre har ,,tatt,,igjen med litt små knuffing-stort dett så er de venner!
de lager seg ..sine,,steder-i akvariet -og der passer de på som hauker
Hehe, eg måtte flytte ut perleguramiane, såg dei var farleg nysgjerrige då sebraciklidane la egg:P no går dei oppi ein 140 liter som er på grensa til overbefolka! XP
Sverdragane mine går der endå, men dei held hovudsakleg til i buskene og er smarte nok til å ta avstand ifrå dei vordande foreldra

No er det 3 dagar sidan eg oppdaga at dei hadde lagt egg i kokosnøtthola si! om 1-2 dagar håpar eg på å få sjå masse små babyciklidar
Jeg har de sammen med Brnsessen fra Burundi, SAE, Pleco og unge levendefødende som skal fores opp - går smertefritt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap