pterophyllum altum scalare

Ja da er 10 pterophyllum altum scalare bestillt. De er vel ikke større en 7cm når jeg får de tenker jeg,så da skal jeg ha de i oppforing i et 325 liter før de går oppi 720 literen. Er det noen som kan gi meg noen gode råd om hold av disse fine fisk?
Jeg mener pterophyllum altum.
P.S
Vannet MÅ vere nitritfritt.Kommer de rett fra Colombia så medisiner de med en gang(f.eks.Fluvol 15).La de vere alene i karet.Spesielt ikke sammen med vanlige scalarer. De taper i matfatet.Altum har en "oppførsel" som ligger veldig nær Discus.Forøvrig GRATTIS.

Jørn
Hei Jørn. Og takk skal du ha! Er det riktig at de skal ha temperatur mellom 31 og 32 grader? Og er de veldig nøye på ph som jeg kan tro de er. tenker da spesielt på ph helt ned i 4,8.
P.A.
hei på deg
Hei Jørn. Og takk skal du ha! Er det riktig at de skal ha temperatur mellom 31 og 32 grader? Og er de veldig nøye på ph som jeg kan tro de er. tenker da spesielt på ph helt ned i 4,8.

Mine går i 28 og trives utmerket.Mine koser seg med en ph på 6,7.Hvis du skal drette på de,må du ha annen fisk som legger egg samtidig(hormontilførsel i vannet) og lav PH.
Personlig har jeg veldig god erfaring med å ha de sammen med Discus.

Jørn
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap