palettciklide har lagt egg

Inaktiv bruker
hei.
jeg har palettciklide par,og hunnen har nettopp lagt egg.. er det noen som vet hvor lang tid det vil ta for at dem klekker ut og hvor stor er muligheten for at alle overlever??
er det noen som kan gi meg svar på dette??
Les om oppdrett i basen da vel....

Om de overlever er alt etter hva annen fisk du har i karet . Og hvilket for du bruker til yngelen.
Inaktiv bruker
fikk med noe for som dem skulle ha når jeg kjøpte dem...
har bare små fisk i karet som tetra og andre små fisk som jeg ikke husker navnet på.. så palettcikliden er den største fisken i karet.
Tetra spiser gjerne palettyngel hvis de får sjansen. Bruker du søkefunksjonen finner du mange tråder om oppdrett av palettciklide.
om du lar det være litt lys på om natta, vil palettene mye enklere kunne passe på avkommet, og flere kommer til å overleve
jeg har tetra sammen med palettene mine. Yngel er nå godt over 2 måneder (etter at jeg oppdaga dem vel og merke, oppdaga dem kun et par dager før de kom ut fra hulen)

De har begynt å svømme mer fritt i karet nå, og spesielt hunnen er litt lei av å passe på dem. Er allikevel fremdeles godt over 20 stk som svømmer rundt. Foreldrene er jo veldig hissige når de har yngel, så jeg ville nesten vært mer bekymra for tetraene.....
Et par av mine har dukka under da de mista haletuppen.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap