Mesonauta insignis

Eller fake signis som jeg også kaller dem. Har jo skjønt det ikke er den ekte insignisen jeg har, men veldig lik.

Men mine kjøpte jeg vel for ca 1 måned siden. Små saker var det jo, og kjøpte 5 men kun 2 har overlevd med litt flytting underveis. De har jo også i tiden doblet seg i størrelse så riktig så fine nå. Men her i dag fikk jeg jo se at de hadde lagt egg. De kan da ikke være større en 7 cm lange. Men egg skal de ha.

Men så tenkte jeg også, har jeg virkelig vært så heldig at jeg har av 5 jeg kjøpte, og kun 2 som overlevde fått en hun og han. Eller legger de bare egg uten at de blir befruktet.

Noen andre som har disse som vet noe om det hele?

De går nå i en 96 liter bare på oppforing egentlig sammen med 8 l340 maller. Så ikke så veldig mye aktivitet, men skvetten fisk er de jo, men riktig så fine.

Nytt kull
Sist så det ikke ut som eggene klekket. Men nå i går så jeg et nytt kull. Denne gangen hadde eggene klekket og jeg hadde noen små yngel i en haug opp på bakveggen. Så nå håper jeg yngele overlever, så får vel mate litt med noen knust flakfor og håpe på det beste. Veldig fin fisk er det jo, så hadde vært moro.

Men noen andre som har hatt oppdrett på disse, og noen tips på hva man skal gjøre?

En link til akvarie med bilde av mor og far

Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap