Sommerfugl ciklide-sand?
Hei, ser ut til at jeg kan få tak i noen små sommerfugl ciklider, men problemet mitt er at jeg har grus og ikke sand i akvariet mitt.
Skjønner at dette er ett problem, eller går det greit?
Kan evt bytte til sand om 2 mnd da jeg skal flytte, de har vel ingen problemer med å gå i ett kar med grus i 2-3 mnd, og de er visst ganske unge enda også.
Skjønner at dette er ett problem, eller går det greit?
Kan evt bytte til sand om 2 mnd da jeg skal flytte, de har vel ingen problemer med å gå i ett kar med grus i 2-3 mnd, og de er visst ganske unge enda også.
Postet 25.09.07 kl 09:22
Det er i alle fall ikke ideelt Men det er skjelden en hører om slike fisk som dauer av å leve over feil bunnlag, selv om de ikke får utfolde seg på helt naturlig måte
Jeg hadde selv avventet, siden flytting er planlagt. Er jo ikke noen vits å stresse fiskene med nyintroduksjom bytte av bunnlag, flytting etc på så kort tid
Jeg hadde selv avventet, siden flytting er planlagt. Er jo ikke noen vits å stresse fiskene med nyintroduksjom bytte av bunnlag, flytting etc på så kort tid
Postet 25.09.07 kl 12:46
Postet 25.09.07 kl 13:48
Postet 25.09.07 kl 17:34
Postet 27.09.07 kl 18:15
Postet 27.09.07 kl 21:20
bjørn 300lSurt kjøte jo nylig grus til akvariet. Hadde hørt så mye negativt om sand. angret nesten dagen etterpå da jeg så innlegg her om sand
Hvis du ikke har hatt i grusen enda så kan du hente deg billig sand der du bor Min sand kommer fra strandbiten til høyre for fergekaia når du drar til byen, så langt borte som mulig fra trafikken.
Den er skyllt og kokt før jeg hadde den oppi. Mulig det var unødvendig å koke den, men gjorde det for sikkerhets skyld. Gå inn på profilen min hvis du vil se hvordan den tar seg ut.
Den er veldig finkornet, men blåser ikke rundt i karet og den påvirker ikke vannverdiene
Postet 27.09.07 kl 22:28
Postet 29.09.07 kl 17:03