Hjelp til Malawi

Har akkurat fått på plass mitt nye 240literskar, skal få opp bakgrunn og dekorere i løpet av uken Har fått mye inspirasjon på flotte Malawikar her. Men er litt usikker på fiskevalg. Ser at enkelte har valgt å ha en av hver art, mens andre har mange. Cichlider er jo ganske revirsterke, så hva lønner seg? Kan man f.eks. ha noen par og noen single av hver art? Eller blir det bare slossing? Eneste erfaring jeg har av cichlider så langt er noen ekstremt hissige sebracichlider, de tok jo livet av alt av annen art så lenge de hadde egg. Hvilke maller egnet seg best til malawicichlider? Ser mange har Ancistrus sp, kan man ha disse sammen med gjøkmaller f.eks?
Hadde satt pris på noen forslag til fisk.
Ang. maller: Vil du ha biotopriktig akvarium så kan du skaffe deg malle fra Malawisjøen:
Malawisynodontis
Hvor mange kan man ha av dem? Eller hvor mange vil du anbefale?
Den malla fra malawi var kjempeflott. Men den skulle ha ganske høy gh. 20-30 gh har ikke jeg i karet. Min ligger på 14 gh. Og jeg ville jo ha den malla.
Noen som har prøvd å holde den i kar med mindre gh.

Linka
Freshfish
Hvor mange kan man ha av dem? Eller hvor mange vil du anbefale?

Jeg ser jo nå i etterkant at den blir ganske stor, og anbefalt størrelse på karet er 375 liter. Synd. Jeg har nettopp oppdaget den selv, nemlig, og lurte på om den hadde passet hos meg. Mitt kar er 250 liter og det blir vel for lite.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap