Yngel hos mine Geophagus brasiliensis

Oki.. nå har jeg vel ca en halv milion små svømmende rundt i karret her.

Jeg har enda ikke fæødt opp noe yngel her.. for de andre gangene det har vært yngel i karret her har dem blitt middag for annen fisk.. men nå er det kunn foreldrene som går ikarret sammen med en sliten gammel gibbi

Vink å råd motas med takk
Grattis med yngel!

Jeg har 2 par som legger egg i tide og utide. De er så heldige og bo alene så vi har måtte kjøpe extra akvarie alle generasjonen kan være i mens vi febrilsk prøver og selge de unna.

Det første kullet jeg fikk, foret jeg med knust flak for, men da det andre kullet kom så kjøpte vi en boks med veldig fint for (nesten støv)basert for yngel. Og det var stor forskjell på hvor hurtig de 2 kullene vokste. De som fikk flakfor vokste veldig mye senere.

Artemia er sikkert best, men det rakk vi aldri å sette i gang så vi har brukt denne http://www.avifauna.dk/product_info.php?cPath=838_5_268&products_id=5195&osCsid=00789b21299587b54daeee5981f16711

og det har fungert fint.

Forresten her er den stolte faren:

[External Image]
Takker for kjapt svar.. sitter å bestiller foret dere bruker nå..

Har prøvd å knuse flakfor her men de virker ikke spess intreserte

Har forresten bildet av pappaen her i fiskebasen men klarer ikke lenke til det

Får håpe jeg klarer å fore opp noen av dem iallefall
Var å handla yngel karr i dag.. men det var nok for seint.. så en hel haug med yngel i går kveld.. men alle var borte når jeg kom hjem fra jobb i dag

Får bare håpe dem prøver igjenn........
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap