Palettciklider

Hei. Har 2 palettciklider som er kjøpt privat. Disse ble meg fortalt at er to gutter og jeg har kun disse to av denne typen. De siste dagene har begge 2 hatt leksfarge knall rød under buken.. Fargen har kommet og gått. Er dette normalt? Er de homofil eller kan det rett og slett hende at de er en av hvert kjønn? Det er også noen kakadueciklider i karet. Kan det hende de eventuelt gjør seg til for damene der? Er det noen som kan gi meg et fornuftig svar? (Har ikke kaffekrus i karet, så de er ikke "lysten" på kaffe) He he
Tror også de bruker fargene i rivalisering... Når min hanne slapper av, så er den gjerne bare grå. Hvis jeg kommer for nær karet, så blir den sprutrød, og begynner å patruljere frem og tilbake... Jeg tviler på at den flørter med meg, hehehe. ;D
God kveld Aggi. Regnet med du var på nett... Hvem rivaliserer de om da, det er jo ingen hunner i karet? Territorium kanskje? Blr nok til at den ene blir med når jeg skaffer hun i karet. Eller vil det gå med to hanner og flere hunner?? Evt hvor mange hunner? Jeg vet de er parfisk...
Ja, med mine 3 ukers ærfaring med paletter, så kan jeg ikke gi deg noen ekspertuttalelse ;P
Men min generelle ærfaring sier meg at de rivaliserer mellom hverandre... To mannfolk blir mister ikke drifta selv om de ikke har kvinner. Og de måler gjerne "muskler"

Jeg har hatt andre hannfisker sammen uten hunner, og de styrer på som om de flørter, men det ansees likevel som en slags rivalisering.

Karet ditt er jo ganske stort, så jeg tror du kan ha to hunner og to hanner, så lenge du ikke pøser oppi en masse andre fisker... Flytter du sverddragerene dine ned i det andre karet (blir det for fullt der nede da?), så blir heller ikke evt. yngel så veldig jaget heller...

Så kan du sette inn et kaffeservise på utstilling, hvis du har ett du ikke vet hvor du skal plassere ;P
Noen flere som kan uttale seg? I morgen blir noen av Malawiene byttet inn. Må nesten vite om jeg skal/bør ta med en Palett-hann i samme rennet.. eller om jeg bare kan sette inn flere hunner?
Bumper denne jeg, siden jeg snart begynner å fange fisk...
Paletter er utrolig aggresive under lek,og jeg hadde ikke villet ha mer enn et par paletter i ett kar.Da jeg startet med paletter hadde jeg 2 par i en 250 liter,den ene hannen jagde den andre hele tiden,den fikk ikke pause engang.
Mine paletter vokter yngel med livet som innsats.
Se på bildene i basen,det er lett å se forskjell på han og hun.
Joa. Det er nok to hanner. Får prøve å fiske litt i det karet også da. Jævl.. så vanskelig de skal være å få tak i. Måtte ta ut all dekoren og steinen i 350 literen for å plukke 5 fisk. Ja ja fikk nå slamsugd bunnen skikkelig i samme slengen da..
Hehe,ja man ender ofte opp på den måten....
Da ble den ene paletthannen byttet i en dame. Med stort hell for det virker som de "koser" seg allerede. Kjøpte noen flere kokosnøtthuler med litt mindre åpning så nå er det usjenert bopel til alle som vil ha det kjekt i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap