Acara hunnen skiftet farge!

Hunnen av Grønn Dvergacara har plutselig skiftet farge fra gul til svart, hva betyr dette? Er det lek eller noe sånt? Hun er veldig påm å jage hannen vekk...
Plussmedlem
Ja, da kan det være yngel allerede
Min hunn blir bestandig mørk og jager hannen når det er yngel. Dette skal hun klare selv...
å så spennende!!!! Hun har mange skjulesteder så det blir litt vanskelig å få øye på de med det første
Dette likte jeg. Har 2 sorte dvergacara-damer.
Kesol
Dette likte jeg. Har 2 sorte dvergacara-damer. ;)

Har de og skiftet denne måneden? Kanskje det er en slags høstdrakt:P
heh... men er det noen andre som vet noe om dette?
Fisk trapper om leken etter sommeren.

Men mørkere farger er helt vanlig lek-/gytedrakt. Er ikke sikkert de har lagt egg, men de er helt sikkert interesserte i å gjøre det.
Men når jeg er innpå det med Grønn Dvergacara, det er ingen som har nevnt at disse er finnenappere!!! De fleste hannguppyene og noen hunn guppyer har fått gjennomgått, men nå ser det ut som de har prøvd seg på den ene sommerfuglcikliden og! Og det som ihvertfall er rart, er at de ikke har nappet på min store scalare...

Hvorfor gjør de dette?
Mufcy
Men når jeg er innpå det med Grønn Dvergacara, det er ingen som har nevnt at disse er finnenappere!!!

Hvorfor roper du sånn om det? Det er ingen andre som har ansvar for å opplyse eller nevne slikt for deg.
Det er liksom meningen man skal finne ut sånt selv, før man går til innkjøp av en fisk... det finnes ikke noe opplysningspoliti for akvariefisk.
Ikke bruk en haug utropstegn i skrivemåten din. Det oppfattes som skriking på internett, og er veldig uhøflig.

Mufcy
De fleste hannguppyene og noen hunn guppyer har fått gjennomgått, men nå ser det ut som de har prøvd seg på den ene sommerfuglcikliden og! Og det som ihvertfall er rart, er at de ikke har nappet på min store scalare... Hvorfor gjør de dette?

Fordi de vil beskytte området sitt, og kanskje egg og yngel.
De første fiskene som får gjennomgå da, er gjerne fisk med lange finner.

Du burde kanskje revurdere å ha guppy sammen med eggleggende eller territoriale ciklider. Det kan fungere strålende i ukesvis, og man tror alt er trygt... inntil ciklidene finner ut at det er på tide å formere seg. Da setter de i gang en kjeppjakt etter de andre fiskene i karet.
mona o
[QUOTE=Mufcy]Men når jeg er innpå det med Grønn Dvergacara, det er ingen som har nevnt at disse er finnenappere!!!

Hvorfor roper du sånn om det? Det er ingen andre som har ansvar for å opplyse eller nevne slikt for deg.
Det er liksom meningen man skal finne ut sånt selv, før man går til innkjøp av en fisk... det finnes ikke noe opplysningspoliti for akvariefisk.
Ikke bruk en haug utropstegn i skrivemåten din. Det oppfattes som skriking på internett, og er veldig uhøflig.

Mufcy
De fleste hannguppyene og noen hunn guppyer har fått gjennomgått, men nå ser det ut som de har prøvd seg på den ene sommerfuglcikliden og! Og det som ihvertfall er rart, er at de ikke har nappet på min store scalare... Hvorfor gjør de dette?

Fordi de vil beskytte området sitt, og kanskje egg og yngel.
De første fiskene som får gjennomgå da, er gjerne fisk med lange finner.

Du burde kanskje revurdere å ha guppy sammen med eggleggende eller
territoriale ciklider. Det kan fungere strålende i ukesvis, og man tror alt er trygt... inntil ciklidene finner ut at det er på tide å formere seg. Da setter de i gang en kjeppjakt etter de andre fiskene i karet.

Guppyene skulle vekk i morgen likevel... Men de 3 utropstegnene her er liksom "panikk!!!" hvis du skjønner=?
Og jeg spurte om de i forumet og sjekket all den mulige infoen jeg fant før jeg gikk til innkjøp av de grønne dvergacaraene.
Acara yngel:):):)
For 2 dager siden var jeg hos min mor. Jeg gikk opp og så på akvariet, og der var dvergacara hunnen borte i hjørnet. Jeg gikk nærmere for å se, og under henne var det en drøss med yngel!
Men så var jeg ute ca. 2 timer, og når jeg kom inn var acaraen der uten unger:S Kan hun ha flyttet de? Håper ikke det værste...
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap