Hvem graver?
har endelig fått igang ciklidekar, med noget attåt. men hvem graver? det er malawi ciklider, ancistrus og sterbais pansermaller som er de sannsynlige kandidatene. de lager seg dype groper. i natt gravde de seg under bakgrunnen på det ene stedet den ikke var helt tett. nå har jeg to ancistrus og en stakkars forvirret neontetra bak der. og de kommer seg jo ikke ut igjen. og jeg får ikke tak i dem.
og ja, jeg vet det, hva gjør neontetraen sammen med ciklidene. det går foreløpig helt greit. og blir det bråk flytter jeg dem ut derfra. ciklidene er så små ennå at de ikke bryr seg. og jeg synes det er fint med litt fyllfisk. jeg hadde levendefødere der også, men de måtte jeg flytte fordi lyrhalemollyhannen min på død og liv skulle pare seg med de stakkars ciklidene, så han jaget dem rundt i hele karet. og de i butikken sa det var fare for mollyen. ha.
og ja, jeg vet det, hva gjør neontetraen sammen med ciklidene. det går foreløpig helt greit. og blir det bråk flytter jeg dem ut derfra. ciklidene er så små ennå at de ikke bryr seg. og jeg synes det er fint med litt fyllfisk. jeg hadde levendefødere der også, men de måtte jeg flytte fordi lyrhalemollyhannen min på død og liv skulle pare seg med de stakkars ciklidene, så han jaget dem rundt i hele karet. og de i butikken sa det var fare for mollyen. ha.
Postet 17.10.07 kl 09:48
Therese VAhar endelig fått igang ciklidekar, med noget attåt. men hvem graver? det er malawi ciklider, ancistrus og sterbais pansermaller som er de sannsynlige kandidatene. de lager seg dype groper. i natt gravde de seg under bakgrunnen på det ene stedet den ikke var helt tett. nå har jeg to ancistrus og en stakkars forvirret neontetra bak der. og de kommer seg jo ikke ut igjen. og jeg får ikke tak i dem. og ja, jeg vet det, hva gjør neontetraen sammen med ciklidene. det går foreløpig helt greit. og blir det bråk flytter jeg dem ut derfra. ciklidene er så små ennå at de ikke bryr seg. og jeg synes det er fint med litt fyllfisk. jeg hadde levendefødere der også, men de måtte jeg flytte fordi lyrhalemollyhannen min på død og liv skulle pare seg med de stakkars ciklidene, så han jaget dem rundt i hele karet. og de i butikken sa det var fare for mollyen. ha.
Ciklider graver, mye, og det er utrolig vakkert
Postet 17.10.07 kl 09:53
Postet 17.10.07 kl 09:57
Hei. Ville bare si at den nok ikke er bra for coryene dine å gå i "Malawi" vann.
Her er en tråd om dette.
Og du spurte om hvem som graver? Da må vi nesten vite hva slags ciklider du har..
Mvh Asle
Her er en tråd om dette.
Og du spurte om hvem som graver? Da må vi nesten vite hva slags ciklider du har..
Mvh Asle
Postet 17.10.07 kl 10:05
Therese VAregnet med det var dem. og det er helt greit, bare ikke akkurat inn der. det er kanskje 20 cm hvor det er mulig å komme inn bak der. resten er tett. de klarte å rote seg inn der. må tette der også, da. de har gravd seg ned under noen steiner også. det er bare morsomt.
Du må for all del ikke begynne og grave igjen stedene de graver?
De lager seg jo boliger, og da er det ikke morsomt at en kommer og ødelegger det?
Har man ciklider må man regne med dette..
Postet 17.10.07 kl 10:08
Postet 17.10.07 kl 10:12
Postet 17.10.07 kl 10:13
Postet 17.10.07 kl 10:49
Postet 17.10.07 kl 11:06
Postet 17.10.07 kl 12:28
Det er ein grunn til at eg har utvendig bakgrunn
Noen av fiskene til venninna mi rota seg bak den innvendige bakgrunnen ho hadde, då ho kom heimatt frå ferie kunne ho ikkje forstå kvar halvparten av fisken hennar hadde vorte av. Til slutt letta ho på bakgrunnen, 7 levande fisk, 4 døde. Etter dette har ho hatt utvendig bakgrunn!
Noen av fiskene til venninna mi rota seg bak den innvendige bakgrunnen ho hadde, då ho kom heimatt frå ferie kunne ho ikkje forstå kvar halvparten av fisken hennar hadde vorte av. Til slutt letta ho på bakgrunnen, 7 levande fisk, 4 døde. Etter dette har ho hatt utvendig bakgrunn!
Postet 18.10.07 kl 20:21