Juvelciklide

Hvilke fisk vill gå bra med juvelciklider?
Håper på mange forskjellige svar.
Hei.
Ikke så mange da disse kan være ganske agressive. I et stort kar kan de kanskje gå med noen mellom amerikanske ciklider med samme temperament. Men i små kar er det ikke lett å ha disse sammen med andre fisk. Desverre. Pleco er en variant som vil ta alger og som kan være så "tøff" at den kan ta igjen med ciklidene. Men denne blir igjen stor etter ei stund da..
Vil du ha andre fisk i karet anbefaler jeg deg å kvitte deg med de juvelene og sette inn arter som kan gå sammen.. Desverre.
Mvh Asle
Jeg har en kompis som har Juvelciklide sammen med guppyer og ottoer i et 110l, så langt har det gått passe greit (bare at en av guppyene er døde da, men det er jo "uvanlig").
Min erfaring er at guppy - platy - og molly går greit. Bruker det selv - da jeg mellomlagrer/vekst av levendefødende.
forviret
Nå er jeg litt forviret da noen sier de bør gå alene mens andre sier de kan gå med guppy molly osv.
Jeg har selv hatt dem sammen med platy og molly, det var ikke en finne som var hel etter en stund derfor måtte jeg kjøpe eget kar til dem.
De har også drept noen små tetra.
Men det er jo en kjempe fin fisk så jeg blir nok beholder dem nok
Detr hadde bare hvert fint med litt mer fisk sammen med juvelciklidene.
Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg hann i leksfarger
Reklame for plussmedlemskap