Tyggende Zebra?
Har en Rød Zebra hunn som jeg synes har skiftet utseende i det siste. Den er bredere i "fjeset" enn de andre hunnene og har fått "dobbelthake". Den virket sky og virker som den gjemmer seg når andre fisk kommer for nær. Det er kun denne hunnen som er sånn. Er det noen som evt kan se utfra bildene om fisken tygger? Blir i såfall min første tyggende ciklide.
Postet 29.10.07 kl 21:08
Postet 29.10.07 kl 21:16
Postet 29.10.07 kl 21:17
Postet 29.10.07 kl 21:32
Postet 29.10.07 kl 21:45
Jeg ville ha flyttet den til eget kar. Du bruker bare samme vannet som du har fra karet den går i. Litt sand i bunnen er bare fint. Når det har gått 21dager kan du ta en fyrstikk å åpne munnen på hoa så ynglen svømmer ut. Har du samme vannverdiene som hoved karet kan du bare sette hoa tilbake i karet. Går hoa sammen med ynglen er det fare for at ho spiser de.
Postet 29.10.07 kl 22:37
Postet 29.10.07 kl 23:01
Nå vet jeg ikke helt hvilket kar jeg skal bruke. Skal jeg la være å selge 22 literen som har målene 31x24x38 (BxDxH med lystopp) eller skal jeg bruke 15 literen som har målene 40x20x25 (BxDxH) Har liksom sett for meg at 15 literen er mest praktisk pga lengden. Noen som kan gi meg et råd her...? Vet at begge er små men det er de jeg har.
Postet 29.10.07 kl 23:57
Endret: 29.10.07 kl 23:58
Nå skulle jeg hatt 80-literen, så kunne vi ha bytta. Men den er desverre gått til naboene, og blir brukt til ørkenrotter. De hadde litt familiekrise på gang, så jeg måtte være litt snill.
Du klarer ikke å skaffe deg et brukt kar, da?
Tror ikke det går å fore opp Malawi i en 22- liter. Du kan sikkert bruke det til spyttekar, men ikke som oppfóringskar. :S
Du klarer ikke å skaffe deg et brukt kar, da?
Tror ikke det går å fore opp Malawi i en 22- liter. Du kan sikkert bruke det til spyttekar, men ikke som oppfóringskar. :S
Postet 30.10.07 kl 00:20
Postet 30.10.07 kl 07:51
Postet 30.10.07 kl 08:15
Zebraen har spyttet..
I dag så jeg at første Zebraen har spyttet. Så tilfeldig en liten knall gul sak som har tatt plass bak en stein. De andre ungene ser jeg i munnen hennes. Det dumme er at hun spyttet i 350 literen og det er ikke lett å få tak i yngel oppi der. Får håpe det går greit med dem. Er litt bekymret for den lille som svømmer fritt. Steinen jeg så den bak ligger helt inntil veggen nesten i forkant av karet og har tydeligvis en liten hule bak. Alle de andre fiskene er for store til å komme seg bak der.
Noen som har en ide om dette kan gå bra? Hvordan bør jeg fòre for at de små skal få mat i seg? Har flytende fòr og TetraMin Baby stående. Når de store får rekekuler blir dette pulverisert så det støver i hele karet. Vil de små spise dette?
Har ikke fått 60 literen heller enda. Kanskje på fredag. Damen som selger jobber visst mye for tiden. Pumpen står til innkjøring i gullfiskkaret. Har ikke fått tak i Zebraen heller. Har hatt et lite kar klart som den skulle midlertidig over i. For øvrig er det to Zebra til som tygger i karet så hannen har hatt det travelt.
Noen som har en ide om dette kan gå bra? Hvordan bør jeg fòre for at de små skal få mat i seg? Har flytende fòr og TetraMin Baby stående. Når de store får rekekuler blir dette pulverisert så det støver i hele karet. Vil de små spise dette?
Har ikke fått 60 literen heller enda. Kanskje på fredag. Damen som selger jobber visst mye for tiden. Pumpen står til innkjøring i gullfiskkaret. Har ikke fått tak i Zebraen heller. Har hatt et lite kar klart som den skulle midlertidig over i. For øvrig er det to Zebra til som tygger i karet så hannen har hatt det travelt.
Postet 07.11.07 kl 23:39
Grattis med tyggende hunne. Har selv en tyggende hunne i karet og det er som din den aller første. Er sååå spent. Jeg har en del mindre fisk i karet mitt og bruker blandt annet frossenforet cyclops i tillegg til vanlig for da denne blir som støv i karet. Mine mindre fisker har blitt ganske store på dette så jeg kommer til å fortsette med dette når hunnen min spytter.
Mvh Linka
Mvh Linka
Postet 08.11.07 kl 00:40