Spørsmål om sommerfuglciklider

Jeg hadde en hann og en hunn, men hunnen tok kvelden sannsyneligvis grunnet stress da hannen jaga henne konstant. Satte inn en ny hann i dag + to hunner.

Men nå er det konstant krangling mellom de store hannene, eller det vil si den som er litt større og jeg satte inn i dag har tatt kontroll. Er dette noe som kommer til å roe seg ned ettervært?
Den nye hannen har også fått selskap av begge hunnene, vil dette forandre seg slik at den andre trekke mot den hannen som når er jaga og er litt blass?

Litt morro og se på når de røde kurvciklidene mine følger med og lurer på hva som skjer hehe.
Nå er det måling av styrke for fulle mugger....interesant å se på i grunn:P
Nokså vanlig oppførsel det ja. Når det kommer nye i karet av samme art så skal det etables nytt hierarki, og da tester de hverandre. Skjer også ofte ved ommøblering eller før egglegging osv. Fiskene blir veldig flotte da, skarpe farger (i mitt tilfelle bolivianske typen da).

Utfallet kan godt være at det er ett par og resten bare krangler seg imellom. Jeg har 3 hanner og 2 hunner av mine bolivianere, er så langt bare ett par.
Var skikkelig brytekamp her en periode hehe...den som var jaga fikk nok, men kunn for en periode før den gav seg igjen hehe.

Men alle 4 sommerfuglene har respekt for Kurv ciklidene iallefall, for det paret vil ikke la seg pelle på nesen hehe.
Mulig de har respekt for dem, men det er ikke hovedgrunnen. Ciklider flest bryr seg som oftest lite om fisker som ikke er like dem selv. Derfor blir de andre ignorert og de krangler bare innad. Helt til det blir egg o.l.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap