Spm angående røde kurv ciklider

Hei

Jeg har et par med røde kurvciklider, og i den senere tid så har hunnen vært litt rar. Ligger hele tiden på bunnen og slapper av eller på siden, ser nesten død ut.

Men spiser normalt og farger ut om noen andre fisker kommer for nære. Har hatt en liten epidimi av hvit prikk som jeg har behandlet med esch exit, uten å miste en eneste fisk. Kan der være derfor at hunnen virker litt sløv? Virker også som hannen har mistet interessen, da disse to holdt samme hele tiden før.

Fant henne liggende på siden nå akkurat og trodde hu var død, men så feil kan jeg ta. ser heller ingen sykdomstein på henne heller. Hun trekker seg unna og holder seg for seg selv, om ikke hannen tar seg en tur og holder henne med selskap og sløver med henne hehe

Har hatt vannbytte i dag og vannverdiene er bra og de to parrene med sommerfugler er friske.

Noen som har vært borti lignede?

T.K
Hva mener du med ligger på siden? Er det lys i karet eller er det mørkt når dette skjer. Og er det på siden slik at den strever med balansen, eller hvordan mener du?

Har nettopp hatt en kur med Esha Exit selv, og varmekur før det. Og masse døde fisk før det. Og det gjør at fiskene (bolivianerne ihvertfall) er meget skeptiske til meg, mye mer skvetne og redde. Men tror ikke det er normalt om de blir helt apatiske, høres ikke ut som normal oppførsel.
Den ligger på magen både når det er lys på og ikke. Også på siden. Men den er ikke angrepet av hvitprikk, men er som du sier litt apatisk...likegyldig. Kanskje typen har dumpa hu eller noe hehe.

Men plutselig er hunnen ute og svømmer og spiser og leter etter mat, eller jager en sommerfugl ciklide.

Får vel bare følge med og se hva som sjer, og håpe på det beste.
Vel mine ligger på magen på sanden, eller på et blad, eller på en rot. Men det er mest når de skal sove, ikke ellers. Ikke godt å si, mulig hu har blitt dumpa ja, hehe.
to av mine røde gjør akkurat det samme.
det er det gamle superparet mitt som har begynt med dette. uten at jeg kan se at det skal være noe galt med vannet. ikke har det vært sykdom i karet på mange måneder heller.
Er kanskje normal oppførsel dette da hehe
begynner å tro det egentlig. nå er barna blitt rimelig store. de ligger også å kulern på bakken. hadde de hatt sigaretter vedder jeg på at de hadde tatt seg en blås. de er jo "young adults" :P
På magen på blad og på bunn osv. er ihvertfall normalt ja. Eneste gangen mine dverger tilter litt er når lyset er av i karet men på utfor. Men da er de som oftest ikke på bakken, men svømmer rundt
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap