Sør-amerikanske ciklider som sneglespisere

Hei.

En gang i løpet av våren/forsommeren leste her på forumet om noen som rapporterte at de hadde noen sør-amerikanske ciklider som spiste småsnegler.

Jeg har søkt på forskjellige måter, men er ikke kar om å finne tilbake til den aktuelle tråden.

Noen som husker eller vet hvilke ciklider det var snakk om?

Einar
Kansje det var sommerfuglcichlide, Microgeophagus ramirezi, denne kan spise snegler.
Både kurvciklide, sommerfuglciklide og boliviansk sommerfuglciklide kan spise snegler. Men det er ikke slik at hvis det er 10 snegler foran dem så gomler de dem i seg. Det kan virke som de må få smaken på dem først. Når jeg hadde pestsnegler i karet så knuste jeg dem foran bolivianerne mine, da var de kjappe bort for å spise.

Har i ettertid sett dem pirke på sneglene når de er fremme fra huset i visse situasjoner. Tror de prøver seg når det er tilgjengelig snacks
Var det denne tråden du lette etter kanskje, E_Agersborg
sajica som sneglespiser
Vi kan ikke garantere at Sajica er hele forklaringen, men det ser ut til at sneglereduksjon foregår i kar med Sajica.
Da vi fikk Sajica i hovedkaret, gikk sneglebestanden ned. Da paret ble flyttet for seg selv, fikk de med noen snegler, disse har aldri blitt mange. Den enslige hoa går i et annet kar, og der er det heller ikke noen oppblomstring av snegl, som det en stund så ut som det skulle bli.
De utrydder ikke snegl, men snegl er ikke noe problem, de holdes på et lavt antall.
Tante Astrid
Var det [URLBLOCK1]du lette etter kanskje, E_Agersborg :)

Der var den! Tusen takk! Var tydeligvis ikke i år jeg kom over den tråden likevel.... Huff tia går fort..
Tilfeldig bekjentskap
© christian k
Reklame for plussmedlemskap