Dør sommerfuglciklide av....

Inaktiv bruker
Dør sommerfuglciklide av røde mygglarver?????....

Rask svar som mulig :S =)
Det er mange som har opplevd at disse dauer av røde mygglarver.
Hvorfor enkelte dauer, mens ikke andre gjør det, er ett uforklarlig fenomen.

Selv hadde jeg ikke fôret med røde mygg, siden dette innebærer en vis risiko.
Ba Nguyen
Dør sommerfuglciklide av røde mygglarver?????....

Nei, ikke når du spør på den måten

Det er ikke slik at de automatisk dør på flekken om de spiser røde mygglarver. Det er mange som har gitt sine Sommerfuglciklider dette uten problemer av noe slag.
Men det er også noen som har opplevd at Sommerfuglciklidene blir syke og dør etter å ha spist dette...

Denne fiskearten ser ut til å være litt ømtålig for visse typer bakterier, og frossentfòr som har fått tine opp og så blitt fryst igjen, kan utvikle usunne bakterier som Sommerfuglciklidene ikke tåler. Det er noe med akkurat de røde mygglarvene som er verre enn de hvite og svarte mygglarvene åpenbart.

Problemet er at man aldri vet når slikt kan oppstå, for man vet ikke om frossentfòret har tint opp f.eks. på vei til butikken. Derfor er det sikrest å gi disse fiskene noe annet.

Dette er hva jeg har lest er årsaken til at de ikke bør få røde mygglarver.
Inaktiv bruker
=)
Dør de av Oksehjerte? ???
Ba Nguyen
Dør de av Oksehjerte? ???

Det var da voldsomt...

Nei, de dør ikke av oksehjerte. Men min personlige mening er at Sommerfuglciklider bør få annet enn animalsk kjøtt. Det er ikke en naturlig del av deres kosthold. De svømmer ikke rundt i naturen og spiser okser her og der...

Finn på noe annet, du.
JBL Grana Discus elsker denne typen fisk, det og svarte mygglarver får holde, ingen vits å robbe kjøleskapet for oksehjerter og pinnekjøtt :P Personlig tror jeg at dødsryktet med røde myggiser bare har oppstått pga. sommerfugler dør så lett uansett, men hvorfor ta sjangsen.
Inaktiv bruker
Takkk
Tusen takk for svar =)=)..
Sitat av "Dør de av mygglarver/oksehjerte?"

Er det meningen og finne noe du vet kan ta livet av de?? Putt litt klor i vannet=)
mona o
De svømmer ikke rundt i naturen og spiser okser her og der...

Og om du skulle ha fått tak i en ciklide som gjør dette, tror jeg ikke hvorvidt du skal fore med mygglarver eller ikke er ditt største problem...

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap