Spm angående bol. sommefugler ciklider
Postet 07.01.08 kl 20:40
På mine viser ikke det der "rød på buken" fenomenet særlig i det hele tatt. Mye lettere å gå etter "hanekammen". Når de strekker den skikkelig skal hannene sine være lengre og mer variert i de 3-4 første mens hunnene sine er nokså bene.
Mine hanner er også ganske mye større enn hunnene, ihvertfall to av dem
Synes det var vanskelig å være HELT sikker før de faktisk la egg, ble aldri sikker før det. Ligna på hunn på ansiktsform og finner, men så kunne det ofte se ut som finnene bare virka litt annerledes pga. hvordan de sto.
Har sett andre, litt villere varianter som var mye mer tydelig forskjellige. Mine er ihvertfall størrelsen og hanekammen lettest.
Små tegn er det røde på buken du nevner, og at hannen har en mer oransje glød der fremme som ikke hunnene har. Når hunnene er klar for egg så er jo eggsekken ute på tur, så da er det ihvertfall lett å se Og de graver og flytter sand før det også, da man blir sikker.
Mine hanner er også ganske mye større enn hunnene, ihvertfall to av dem
Synes det var vanskelig å være HELT sikker før de faktisk la egg, ble aldri sikker før det. Ligna på hunn på ansiktsform og finner, men så kunne det ofte se ut som finnene bare virka litt annerledes pga. hvordan de sto.
Har sett andre, litt villere varianter som var mye mer tydelig forskjellige. Mine er ihvertfall størrelsen og hanekammen lettest.
Små tegn er det røde på buken du nevner, og at hannen har en mer oransje glød der fremme som ikke hunnene har. Når hunnene er klar for egg så er jo eggsekken ute på tur, så da er det ihvertfall lett å se Og de graver og flytter sand før det også, da man blir sikker.
Postet 07.01.08 kl 21:34
Endret: 07.01.08 kl 21:36
Postet 07.01.08 kl 21:41
Vel uten tydelige farger så ville jeg ikke stolt på det heller. De skal ikke akkurat være tydelig røde Regner med de er nokså mørke enda da, nesten bare "skremsels" mønsteret man ser?
Det er jo ofte de man mistenker som er damene til slutt, bare til å følge med. Kan godt være du har fått et tidlig tegn.
Det er jo ofte de man mistenker som er damene til slutt, bare til å følge med. Kan godt være du har fått et tidlig tegn.
Postet 07.01.08 kl 21:45
Postet 07.01.08 kl 21:51
Postet 07.01.08 kl 22:05
Postet 07.01.08 kl 22:22