Vil ha scalarer, meeen..
Hvilke andre fisker passer sammen med dem?
Skal snart sette istand et 260 liters, og vil ha fisker som ser spesielle ut, men som ikke nødvendigvis er det..
Skal ha Sør-amerikansk biotop, og MÅ ha Scalarer Synes Sommerfuglciklidene er pene, men er usikker på om de passer sammen..
Ellers har jeg ikke sett meg ut noen andre fisker som jeg liker ekstra godt.
Alle forslag er hjertelig velkommen, har ikke hatt akvarie før
Skal snart sette istand et 260 liters, og vil ha fisker som ser spesielle ut, men som ikke nødvendigvis er det..
Skal ha Sør-amerikansk biotop, og MÅ ha Scalarer Synes Sommerfuglciklidene er pene, men er usikker på om de passer sammen..
Ellers har jeg ikke sett meg ut noen andre fisker som jeg liker ekstra godt.
Alle forslag er hjertelig velkommen, har ikke hatt akvarie før
Postet 08.01.08 kl 01:59
Postet 08.01.08 kl 02:28
Postet 08.01.08 kl 02:39
Postet 08.01.08 kl 02:53
Postet 08.01.08 kl 09:06
Postet 08.01.08 kl 09:37
Postet 08.01.08 kl 19:51
Postet 08.01.08 kl 21:48
Postet 08.01.08 kl 21:54
MC Darup[QUOTE=biXen] Du bør ha en tetrastim hvis du skal ha sommerfugler. Og da helst noen som overlever scalarer, hjelper kanskje å sette inn alle på likt :)
Hvorfor bør man det?
Fordi de fleste bøkene jeg har lest sier disse fiskene (eller dvergciklider generelt som bor i områder sånt forekommer for å si det slik) får en trygghetsfølelse av å se en trygg stim med "dummere" fisker. I min korte erfaring har jeg også merka det selv når tetraene "forsvant" og i forhold til når jeg etter en lang stund igjen fikk nye.
Postet 08.01.08 kl 22:00
Endret: 08.01.08 kl 22:01
Postet 08.01.08 kl 22:04
De krangler jo nesten bare innad, så en stor gruppe er jo både og. Men jeg har jo det, har 5 bolivianere. Det gir ikke samme tryggheten virker det som. Men når det er en fare så holder de sammen, og de krangler heller ikke særlig når det er mat. Alle får.
Jeg regner med det er et slags instinkt, siden bøkene av de som har peiling på fiskene sier det. Og det er jo fornuftig. At det ikke er store farer i nærheten når stimen med småfisk svømmer glade rundt.
Tetraene var ikke et problem når jeg hadde egglegging, det var derimot coryer Rødmunnstetraene holdt seg aldri så langt nede i karet, og var mer lettjagde. Men jeg hadde for det meste lyset på også da. Og det er såklart annerledes når de blir frittsvømmende, dit kom ikke jeg pga. sulten cory og dum akvarieeier som skremte hunnfisken med vannskifte Men jeg tror de ville greid å holde tetraene vekke, men det kan variere med typene. Kobbertetraene jeg har nå er litt "villere".
Jeg regner med det er et slags instinkt, siden bøkene av de som har peiling på fiskene sier det. Og det er jo fornuftig. At det ikke er store farer i nærheten når stimen med småfisk svømmer glade rundt.
Tetraene var ikke et problem når jeg hadde egglegging, det var derimot coryer Rødmunnstetraene holdt seg aldri så langt nede i karet, og var mer lettjagde. Men jeg hadde for det meste lyset på også da. Og det er såklart annerledes når de blir frittsvømmende, dit kom ikke jeg pga. sulten cory og dum akvarieeier som skremte hunnfisken med vannskifte Men jeg tror de ville greid å holde tetraene vekke, men det kan variere med typene. Kobbertetraene jeg har nå er litt "villere".
Postet 08.01.08 kl 22:17
Postet 09.01.08 kl 00:26
Postet 09.01.08 kl 00:44
Takk for erfaringer
Har sett litt på Sort Fantomtetra, de ser stilige ut
Har tenkt litt på hvilken rekkefølge jeg skal sette fiskene i akvariet:
Ancistrus
Corydoras Adolfoi
Svart Fantomtetra
Scalarer
Sommerfulgciklide
En annen ting, blir dette for trangt på bunnen?
Burde jeg hatt mere fisk som liker seg i toppsjiktet?
Har sett litt på Sort Fantomtetra, de ser stilige ut
Har tenkt litt på hvilken rekkefølge jeg skal sette fiskene i akvariet:
Ancistrus
Corydoras Adolfoi
Svart Fantomtetra
Scalarer
Sommerfulgciklide
En annen ting, blir dette for trangt på bunnen?
Burde jeg hatt mere fisk som liker seg i toppsjiktet?
Postet 09.01.08 kl 10:43
Postet 09.01.08 kl 13:47