Identifisering av apisto
Postet 10.01.08 kl 01:06
Endret: 10.01.08 kl 01:07
Postet 10.01.08 kl 01:09
Jeg så bildet ditt i tråden din, ja, og tenkte det lignet. Men halen har en totalt annen farge, og jeg synes at fisken min virker lengre i ansiktet (jeg vet jo hvordan den ser ut i virkeligheten ;-D ). Jeg har ikke fjerneste anelse om hvordan man identifiserer apistoer, men har hørt at det bl.a. sidestripen som teller. I så fall ligner de jo veldig.
Postet 10.01.08 kl 02:18
men fisken på bildet ditt har spiss hale, sant?
Fargene på halen (og resten av kroppen) kan variere en del etter opphav og evt. lokasjon. Se f-eks bildene her.
Fargene på halen (og resten av kroppen) kan variere en del etter opphav og evt. lokasjon. Se f-eks bildene her.
Postet 10.01.08 kl 02:30
Postet 10.01.08 kl 02:39
Postet 10.01.08 kl 02:48
Jeg regner ikke med å få tatt noen bedre bilder på en stund heller, nå. Jeg har sluppet dem ut i det nye karet, etter flytting. Det var derfor de var i pose - jeg har jaktet apistoer for å flytte over fra et overbefolket kar i nitratkrise. Nå befinner de seg i et nytt overbefolket kar, men i langt bedre tilstand likevel. Men dette karet er 180 liter, og meget godt beplantet, så de kommer nok ikke til å vise seg med det første. De har forresten alltid vært temmelig sjenerte av seg. Men akkurat det kan komme av at de har delt tank med en uhyre aggressiv a. nijsseni tidligere. Selv om nijssenien er mindre, er det ingen tvil om hvem som var sjefen i det karet, selv om det "bare" var en dame.
Postet 10.01.08 kl 03:15