Hvor mye selge oscar yngel for?
hei, jeg har fått yngel på oscarene mine, de er 45 dager gamle og er fra 1,5-2cm store nå. hvor store bør de være før jeg selger de, og hvor mye kan jeg ta for de? jeg har rett og slett ingen peiling,
har en dyrebutikk som er interessert, det er en bra dyrebutikk der de som jobber har kjempepeiling på fisk og ikke selger de sammen med f.eks en fiskebolle. men de ville ikke kjøpe alle sammen, det ble for mye. så må også selge noen privat, tenkte jeg skulle legge ut en annonse her på AF.
men er en fordel å vite hvor mye jeg kan ta for de.
Jeg gruer meg til å selge de, og vil helst ha de alle sammen, har blitt veldig knyttet til de og elsker de alle sammen, jeg tilbringer MYE tid foran det akvariet hver dag. og jeg kommer til å forsikre meg om at de får et bra hjem før jeg selger de...
har en dyrebutikk som er interessert, det er en bra dyrebutikk der de som jobber har kjempepeiling på fisk og ikke selger de sammen med f.eks en fiskebolle. men de ville ikke kjøpe alle sammen, det ble for mye. så må også selge noen privat, tenkte jeg skulle legge ut en annonse her på AF.
men er en fordel å vite hvor mye jeg kan ta for de.
Jeg gruer meg til å selge de, og vil helst ha de alle sammen, har blitt veldig knyttet til de og elsker de alle sammen, jeg tilbringer MYE tid foran det akvariet hver dag. og jeg kommer til å forsikre meg om at de får et bra hjem før jeg selger de...
Postet 28.01.08 kl 12:32
Postet 28.01.08 kl 19:41
Det er her, som med de fleste andre steder;
Markedet bestemmer gjerne prisen.
Er det etterspørsel etter denne storvokste fisken, kan du få noen kroner for den. Er det ikke etterspørsel, er det så en skal prise seg lykkelig om en får gitt dem bort....
Har faktisk sett oscare på 5-8cm måtte gies bort, da ingen egentlig ville ha arten...
Markedet bestemmer gjerne prisen.
Er det etterspørsel etter denne storvokste fisken, kan du få noen kroner for den. Er det ikke etterspørsel, er det så en skal prise seg lykkelig om en får gitt dem bort....
Har faktisk sett oscare på 5-8cm måtte gies bort, da ingen egentlig ville ha arten...
Postet 30.01.08 kl 16:16
Postet 30.01.08 kl 17:18
Fordi det er en art som krever ett stort kar, eter opp andre fisker, rasserer planter etcNina marieja jeg skjønner, men den er jo så fin, hvordan kan noen ikke ville ha en oscar??
Nina mariemen tilbake til alvor, den koster 150,- i dyebutikk, og da er den rundt 7 cm. jeg skjønner at jeg ikke kan ta den prisen. det er jo ganske dyrt. men hva med rund 100kr?
150.- for fisk i denne størrelsen i butikk, er ett rent ran. Prisen burde ligge på 60-70.- kroner ut fra butikken, med normal profittmargin.
Jeg tror du skal få slite med å få mer enn 10.- pr stykk i størrelsen de er på nå. Selv det, kan for mange bli "for dyrt".
Oppdrett er ikke lukrativt, nei. Ikke med mindre det er etterspurte arter, eller arter som dretter seg selv, og lett kan sendes land og strand rundt
Postet 30.01.08 kl 17:29
men da kan jo hvem som helst kjøpe de bare fordi de er billige og fine.
jeg er ineressert i å skaffe de et hjem de trives i, for alt jeg vet kan en kjøpe 10 stk til å fore fisken sin med, bare for at det er så billig og DET er jeg ikke interessert i.
da vil jeg nesten heller selge de til dyrebutikkene for 10kr stk og la de selge de til 150kr, så kanske kunden får tenkt seg om før de kjøper fisken ihvertfall.
jeg er ineressert i å skaffe de et hjem de trives i, for alt jeg vet kan en kjøpe 10 stk til å fore fisken sin med, bare for at det er så billig og DET er jeg ikke interessert i.
da vil jeg nesten heller selge de til dyrebutikkene for 10kr stk og la de selge de til 150kr, så kanske kunden får tenkt seg om før de kjøper fisken ihvertfall.
Postet 30.01.08 kl 19:54
Nina marieja jeg skjønner, men den er jo så fin, hvordan kan noen ikke ville ha en oscar?? men tilbake til alvor, den koster 150,- i dyebutikk, og da er den rundt 7 cm. jeg skjønner at jeg ikke kan ta den prisen. det er jo ganske dyrt. men hva med rund 100kr?
Har du en pose Twist, så kan du få to voksne eksemplarer i bytte på NA.
Så populært kan Oscar være, dessverre.
Postet 31.01.08 kl 11:13
Postet 31.01.08 kl 11:19