Jeg ønsker blå acara (aequidens pulcher)
Postet 13.02.08 kl 09:44
De er ikke vanskelige å få tak i, det er en veldig vanlig akvariefisk.
Hvis du kikker på fiskeprofilen til Blå Acara, og trykker på menyvalget til venstre "Finn akvarier med denne fisken", så dukker det opp
32 stykker som har denne fisken.
Men burde du ikke lagt inn dette under "Ønskes kjøpt" på annonser....?
Hvis du kikker på fiskeprofilen til Blå Acara, og trykker på menyvalget til venstre "Finn akvarier med denne fisken", så dukker det opp
32 stykker som har denne fisken.
Men burde du ikke lagt inn dette under "Ønskes kjøpt" på annonser....?
Postet 13.02.08 kl 12:20
Endret: 13.02.08 kl 12:23
mona oDe er ikke vanskelige å få tak i, det er en veldig vanlig akvariefisk. Hvis du kikker på fiskeprofilen til Blå Acara, og trykker på menyvalget til venstre "Finn akvarier med denne fisken", så dukker det opp [URLBLOCK1]. Men burde du ikke lagt inn dette under "Ønskes kjøpt" på annonser....?
Jo har tenkt på det. Men det er vel tryggest å få nykarret mitt skikkelig innkjørt før jeg kjøper nye fisker?
Postet 13.02.08 kl 12:30
Ja, det er nok lurt å vente litt
Husk også at Blå Acara kan bli territoriale og krigerske når de danner par og legger egg Det kan være lurt å koste på akvariet en del mere planter og noen røtter, slik at det blir naturlige grenser og "soner" i det, samt at det blir mye skjulesteder for de andre fiskene når Acara'ene er på krigsstien. Siden det nye karet er såpass mye større enn det gamle, så trenger dere vel å fylle på med planter uansett?
Husk også at Blå Acara kan bli territoriale og krigerske når de danner par og legger egg Det kan være lurt å koste på akvariet en del mere planter og noen røtter, slik at det blir naturlige grenser og "soner" i det, samt at det blir mye skjulesteder for de andre fiskene når Acara'ene er på krigsstien. Siden det nye karet er såpass mye større enn det gamle, så trenger dere vel å fylle på med planter uansett?
Postet 13.02.08 kl 12:46
mona oJa, det er nok lurt å vente litt :-) Husk også at Blå Acara kan bli territoriale og krigerske når de danner par og legger egg;-) Det kan være lurt å koste på akvariet en del mere planter og noen røtter, slik at det blir naturlige grenser og "soner" i det, samt at det blir mye skjulesteder for de andre fiskene når Acara'ene er på krigsstien. Siden det nye karet er såpass mye større enn det gamle, så trenger dere vel å fylle på med planter uansett?
Har jo en del planter fra gammelkarret, de vokste jo så godt der, så har delt noen.
Så var det denne planteveksten med mitt dekkglass da... du så jo hvordan armatur jeg har. Men det skal vi skifte. Jeg skal lage det så fint atte
Så du bilde av den nye rota mi? Det er fantastisk flott og jeg skal kjøpe flere. Denne er ca 50 cm høy og har hull de kan svømme igjennom, samt kriker og kroker. Jeg må bare finne den rette fasongen først så skal jeg kjøpe en til, for den jeg skal kjøpe skal være i motsatt ende av akvariet men i en annen fasong.
Åh, dette er så spennende
Postet 13.02.08 kl 13:07
Jeg har
Men jeg bor i bærum som er et stykke unna. Men har vel noen yngel som svømmer rundt. Solgt mor og far i sin tid. Men de minste fikk svømme videre i en 54 liter. Nå begynner de vel og bli en 4-5 cm. Så bare si ifra.
Fin fisk, men kan bli litt hissig til tider og jager en del. Selv fisk som er større.
Hadde et par med disse i et akvarie med heros rotkeil. Og der var det herosene som måtte vike litt i starten får de fant seg til rette i hver sin kant av akvariet.
Da ble det mer bare og møtes på midten, diskutere om hvem som var sjef og svømme tilbake til sitt.
Fin fisk, men kan bli litt hissig til tider og jager en del. Selv fisk som er større.
Hadde et par med disse i et akvarie med heros rotkeil. Og der var det herosene som måtte vike litt i starten får de fant seg til rette i hver sin kant av akvariet.
Da ble det mer bare og møtes på midten, diskutere om hvem som var sjef og svømme tilbake til sitt.
Postet 13.02.08 kl 15:11
Postet 13.02.08 kl 15:31
Lykke til
Tror du kommer til og like dem. Men med tiden ønsker du kanskje enda større ciklider. Startet jo med de små jeg også. Og så ønsket jeg plutselig noen større. Så da blir det og skifte litt. Men moro er det jo, og ciklider har jo en artig personlighet.
Postet 13.02.08 kl 16:15