Hvordan malle med juvelciklider?

Hei har en liten gruppe med juvelciclider + noen sebra i et 17L kar. Siden ingen spiser alger i dette karet så har de begynt å dukke opp, noen tips til hvordan malle jeg kan ha her uten at den blir spist? Den største juvelen er ca 6-7 cm og er den største i hele karet.
Hvis det virkelig er snakk om en 17 liter, håper virkelig ikke det, så er det allerede alt for mye fisk i det som det er. Dessuten er det alt for lite til de artene du allerede har oppi. Anbefaler deg å lese om de forskjellige fiskene dine i basen, og legg spesielt merke til anbefalt minstestørrelse på akvarium.
Huff. Glemmer tall i farten. er 170L det er snakk om. Men kanskje du har noe svar på det jeg spurte om også?
Det høres mer normalt ut, ja. Ante meg at det kunne være skrivefeil, men man vet jo aldri

Siden jeg ikke har hatt disse fiskene selv så tok jeg er rask kikk i fiskebasen. Der står det oversikt over hvilke fisk andre har sammen med disse ciklidene. Det virket som om det var tre maller som var ganske vanlige, pleco, gibbiceps, og ancistrus. Siden både pleco og gibbiceps kan bli veldig store så vil jeg kanskje foreslå at du prøver med ancistrus. Er du heldig så kan du kanskje få tak i en med litt størrelse på. De aller minste individene kan få det litt tøft er jeg redd for.

Forhåpentligvis så får du også svar fra noen som har prøvd å ha maller med slike ciklider. Hvis ikke så kan det være en mulighet for deg å gå til basen og lete opp akvarium på noenlunde samme størrelse og med en eller flere av disse ciklidene pluss diverse maller, og så spørre om hvordan sammensetningen fungerer i kommentarfeltet til akvariet.

Beklager at jeg ikke kunne gi deg noe bedre svar enn dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap