Noen som driver oppdrett av ap. panduro i oslo-området?
Postet 14.03.08 kl 20:14
Endret: 24.09.08 kl 12:04
Postet 15.03.08 kl 14:25
Artig at du får det til. Jeg har ikke måttet gjort så mye for de små, bortsett fra å gi dem litt liquifry den første uka. Annet enn det har de bare rotet rundt i javamose og fulgt mor rundt. De vokser ganske raskt så lenge det er litt mat rundt om i karret, og mor er flink å følge dem rundt.
Forresten har jeg lagt ut litt video fra dem her
Hvor stort kar har du dem i forresten og går de i selskapskar eller alene?
Forresten har jeg lagt ut litt video fra dem her
Hvor stort kar har du dem i forresten og går de i selskapskar eller alene?
Postet 16.03.08 kl 12:55
Postet 16.03.08 kl 13:04
Postet 16.03.08 kl 13:42
Hehe... SAEn var i pumpa, den hadde forvilla seg litt... Det hadde den ene ancistrusen også! Nå er de alle ute i karet igjen, pumpa tettet der det var hull (med blåsvamp selvfølgelig) og ancistrusene har gått i dekning! hehe
Yngelen er nærmere 2 uker gamle nå, og det er fortsatt 50+!!! Ikke verst! Må være gode foreldre
Yngelen er nærmere 2 uker gamle nå, og det er fortsatt 50+!!! Ikke verst! Må være gode foreldre
Postet 20.03.08 kl 13:54
Jeg har fått ett nytt kull med A. panduro!!!!!!!!!!!! Gjett om jeg er glad! Dessverre ble forrige kull bare 5 uker gamle... Fire stykker hadde blitt store og fine... Men så ble mor og far litt våryre, og vips så var de borte...
Men nå har jeg lært! Et yngelkar er kjøpt inn! (Dog var jeg så uheldig at det ikke var silikonert ordentlig, selv om det kom rett fra leverandør og var nytt, så jeg må bytte det...)
Åssen går det med andre Panduro-yngler her i verden??????????????
Men nå har jeg lært! Et yngelkar er kjøpt inn! (Dog var jeg så uheldig at det ikke var silikonert ordentlig, selv om det kom rett fra leverandør og var nytt, så jeg må bytte det...)
Åssen går det med andre Panduro-yngler her i verden??????????????
Postet 23.04.08 kl 09:40
Postet 03.05.08 kl 07:20
Ehh... Kull nummer to oppdaget jeg dagen før jeg dro til Istanbul. Og når jeg kom hjem var de dessverre borte... Men, np er det lek på gang her igjen, så tar nok ikke lang tid før kull 3 dukker opp! Og nå har jeg lært, etter fire uker må jeg skille de fra foreldrene, så jeg skal sette opp ett eget yngelkar. Håper det da går bedre!
Så moro at dine har blitt store! Er det noen fler kull på gang?
Så moro at dine har blitt store! Er det noen fler kull på gang?
Postet 03.05.08 kl 09:17
Tja, det var det, så døde jenta mens hun hadde småyngel. Mistenker at hun passet så mye på barna at hun sulta ihjel. Har ingen annen forklaring. Far har fått ny dame nå, ser ut til å gå greit, men må nok vente litt på neste kull. Forresten var det en av yngelen, den største som jeg mistenker for å være hann, som først var framme for å vise seg fram for den nye dama. Må nok flytte yngelen nå, far er veldig ivrig etter å forsvare territoriet med ny dame.
Har et lite kar der jeg har noen ancistrusyngel og danioyngel gående.
Mitt nye prosjekt er apistogramma viejita og ap. trifasciata. 1 par av hver som har fått hvert sitt kar å kose seg i, så jeg håper på en sommerferie fyllt med yngel.
Har et lite kar der jeg har noen ancistrusyngel og danioyngel gående.
Mitt nye prosjekt er apistogramma viejita og ap. trifasciata. 1 par av hver som har fått hvert sitt kar å kose seg i, så jeg håper på en sommerferie fyllt med yngel.
Postet 08.05.08 kl 13:16
Postet 19.05.08 kl 14:21
Postet 19.05.08 kl 14:33
Postet 24.09.08 kl 09:05