I min 240 liter har mine to blå acara som har fått yngel. Jeg har egentlig lite fisk i dette karet. Nå har jeg de to acaraene, to scalarer, to praktbotia og tre SAE.
I min 112 liter har/hadde jeg bla. to sommerfuglciklider og 2 bolivianske sommerfuglciklider.
I gårkveld kjøpte jeg et par macmasters dvergciklider. Jeg valgte å flytte de vanlige sommerfuglciklidene i 240 literen før macmasterne kom i hus. Dette fordi sommerfuglene har vært lenge i 240 literen før og "kjenner" de fiskene som er der.
Men herregud stakkars fisk da. De var så livredd for acaraen som grisebanker alt som kommer i deres vei.
De stakkars sommerfuglene sto bare inni sprekken på en stor rot, øverst i vannoverflaten blasse og redde. Jeg tenkte at de kan jo ikke ha det sånn.
Så jeg har nå flyttet de tilbake til 112 literen. De er begynt å få fargene tilbake nå. Det er litt jaging i mellom disse ciklidene, men det er vel uskyldig markering og jeg har mange huler etc. som alle kan gjemme seg i.
112 liter er kanskje i minste laget til å huse 3 par dvergciklider? Men akkurat nå så måtte jeg bare gjøre det beste for de, og det måtte bare bli slik.
Må vel være bedre med litt uskyldig jaging enn å bli grisebanket?