Ciklide hybrider (apistogramam eller pelvicachromis)

Heisann
Tenkte jeg skulle prøve meg på å ha to forskjellige arter (enten Apistogramma eller Pelvicachromis).
Jeg vil gjøre dette av to forskjellige grunner:
1) Jeg vil ikke ha yngel, men jeg syens det er fint med fisker som henger i par. De er jo mindre sjanse for å få yngel når fiskene er av to forskjellige arter? (men tilhører samme familie).
2) Om jeg skulle få yngel, hadde det jo vært spennende med hybrider

Noen andre som har prøvd dette? Er dette noe jeg burde prøve`?
Jeg tror du snart vil finne ut at de fleste akvarister er ganske lidenskaplig imot hybrider av enhver sort. (Noe som er litt snodig siden den vanligste fisken av dem alle - ancistrus oppdrettsvariant - er en hybrid)

Personlig synes jeg ikke det er noe galt i hybrider, så lenge du opplyser enhver kjøper om at det faktisk er en hybrid. Litt greit å vite hvis de har tenkt til å drive avl. Hvis du kun skal ha den i ditt eget akvarium som noe pent og interessant å se på så er det ingen hindringer i veien for det.

Men jeg vet ikke om disse to vil formere seg, vet ikke noe særlig om denne type fisk.

Hehe, hovedpoenget er så klart ikek å få til hybrider, men bare ha fisker som går i par. Synes det ser pent ut, men så er det det at to fisker av samme art kan få yngel, og det syens jeg kan blir litt slitsomt:P
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap