Klekking av sommerfugl ciklide egg..
Postet 27.04.08 kl 22:20
Da trenger du en liten beholder med akvarievann hvor eggene legges, samt tilføre metylenblått eller bruke kongler fra or(2-4 stykker). I tillegg må du tilføre luft i beholderen ved hjelp av en luftpumpe.
Dette må til for at eggene ikke skal mugne, foreldrene hindrer dette ved å ta eggene i munne og pusse dem og så spytte dem ut igjen.
Dette må til for at eggene ikke skal mugne, foreldrene hindrer dette ved å ta eggene i munne og pusse dem og så spytte dem ut igjen.
Postet 27.04.08 kl 22:29
Postet 27.04.08 kl 22:32
Postet 27.04.08 kl 22:40
Postet 27.04.08 kl 22:42
Postet 27.04.08 kl 22:45
Postet 27.04.08 kl 22:47
Når det gjelder for, så trenger yngelen ikke det de 3-4 første dagene. Grunnet at de har en plommesekk som skal fortæres. Etter dette ville jeg matet med mikroorm(noen som selger slike oppstartskulturer her på af), og når de hadde fått det i noen dager godt over til nyklekket artemia.
her kan du lese litt om hvordan du lager et artemiaklekkeri
Og egg for klekking får du kjøpt i akvarieforetningen.
her kan du lese litt om hvordan du lager et artemiaklekkeri
Og egg for klekking får du kjøpt i akvarieforetningen.
Postet 27.04.08 kl 22:58
Artemia egg og klekkeri har jeg allerede så det er null problem..
Kan jeg fore dem med infusier(hvis det skrivs sånn)??
Forer kampfisk yngelen med infusier når de er helt små + jeg bruker også JBL sin fluid artemia dråper før jeg går over til nyklekkede artemia=)
Regner med at sommerfugl ciklide yngelen er like liten eller mindre enn kampfisk yngelen, så det burde vel gå ann og fore de likt??
Kan jeg fore dem med infusier(hvis det skrivs sånn)??
Forer kampfisk yngelen med infusier når de er helt små + jeg bruker også JBL sin fluid artemia dråper før jeg går over til nyklekkede artemia=)
Regner med at sommerfugl ciklide yngelen er like liten eller mindre enn kampfisk yngelen, så det burde vel gå ann og fore de likt??
Postet 28.04.08 kl 00:09
Postet 28.04.08 kl 00:10
Postet 28.04.08 kl 00:17