Stim fisk sammen med palettciklide?

Hellu.
En kamerat av meg lurer på hvilken stimfisk han bør ha sammen med et par Palettciklide? De blir vist veldig hissige i lekstiden.
Akvariumet er 110l og det er en Ancistrus oppi der fra før.
Han vil helst ha en fisk som ikke blir spist opp eller skadet av Palettene.
Kan gått være en grupp på 10.

Han har tenkt på Kuhli ål. Går Kuhli ål sammen med palett?

Kuhliiåler lever jo på bunnen, og ikke det jeg tenker på som stimfisk. De er gruppefisker.
Tror det skal gå greit med kuhliiåler, de vil bli jaget hvis de prøver seg.. dvs kommer for nært yngel/ hule, men de er kjappe svømmere og gjemmer seg lett.
Jeg har nå gulltetra ilag med mine paletter i en 160 L, det går fint. De er kjappe svømmere og har tydeligvis skjønt opplegget;
jeg ser fra sofaen når yngelen er frittsvømmende- da har jeg 15 tetra klint sammen i motsatt hjørne av karet :P

De fleste tetra bør gå greit, så lenge vannverdiene matcher selvsagt. Jeg ville styrt unna alt med slør eller større finner, og de må være kjappe svømmere.
Danioer er fine å ha sammen med palletter. Ikke velg De aller aller minste danioene. Alle fra 3 cm + bør gå fint, så sant vannverdiene stemmer.
jeg har 10 rosentetra i en 160l sammen med paletter
Aggi
Danioer er fine å ha sammen med palletter. Ikke velg De aller aller minste danioene. Alle fra 3 cm + bør gå fint, så sant vannverdiene stemmer.

Godt tips, dette er jo veldig kjappe fisker etter min erfaring
(For kjappe for min smak, men det er en annen sak)

Ville feks en rasbora funket?
Dronning eller kileflekk?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap