Oscar vs. sae

...Når jeg kikker på listen over hva folk har sammen med Oscarene sine på fiskebasen, så står det helt nederst nevnt SAE...Dette hadde vært en drøm for å få rensket opp i litt algaproblematikk i Oscar-karet, men er det virkelig noen som har erfaring med at dette går bra...?

...Kan jo nevne at på listen står det også Guppy, men der finnes det jo opptil flere historier om at det forholdet ikke er å anbefale dersom man anser all fisk for like mye verdt...

...Evt. tips om andre alge-gomlere som står til Oscar med unntak av de store gibbi/pleco-variantene taes imot med stor takk...
Hei
Har ancistrus med mine oskar og sebraciklider som yngle heile veien, og altid noe yngel som klare seg. røre ikke . Har mange plasser de kan lure seg vekk da.
sebraen er helst litt stygge med oskarene, spesielt under lek. Så eg skal ta de ut.
...Takker for svar, Brit...Da skal jeg prøve å slippe over en av de søte små mine når de har fått lagt litt på seg (2 cm i skrivende stund)...

...Jeg er egentlig veldig skeptisk til disse "beistene" som går der, spesielt da de virker litt intressert i å snappe en finger, og de lar seg ikke skremme av at den sitter på en arm...Så en "liten" SAE, da....Eller en "liten" ancistrus, for den sakens skyld...Derfor så godt å høre når folk har reelle erfaringer med slikt, så slipper en å gjette...
(mangler)
...Takker for svar, Brit...Da skal jeg prøve å slippe over en av de søte små mine når de har fått lagt litt på seg (2 cm i skrivende stund)... ...Jeg er egentlig veldig skeptisk til disse "beistene" som går der, spesielt da de virker litt intressert i å snappe en finger, og de lar seg ikke skremme av at den sitter på en arm...Så en "liten" SAE, da....Eller en "liten" ancistrus, for den sakens skyld...Derfor så godt å høre når folk har reelle erfaringer med slikt, så slipper en å gjette...

2 cm var vell litt lite, er redd den blir oskarmat.
...Ja, derfor den må legge på seg litt, som sagt...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap