Palettciklde og sommerugl ciklide..

hei jeg lurte på jeg har lyst på og skaffe meg ett par med sommerfugl ciklider i mitt selskaps akvarium.. men er ikke sikker om dette går med mine paletter? noen som vet?
Inaktiv bruker
jeg mener det skal gå bra, siden paletter er ganske rolige utenom leken
bare ikke sommerfuglciklidene er små nok til å passere kjeften på den så går det bra
men jeg anbefaler boliviansk somemrfuglciklide, siden den er mest hardfør av sommerfuglciklide og boliviansk sommerfuglciklide
Hehe, og jeg mener det ikke vil gå...

Paletter er ekstremt territoriale og jager alt med gjeller når de har yngler, og det er stort sett hele tiden når de først har begynt. Akvariet skal være meget størt før de ikke lenger ser hele bunnflata som sin eiendom.

Jeg kunne ikke ha corydoras sammen med de heller, de stakkars coryene fikk bank så finner og alt ble ødelagt. Måtte flytte de fort før det gikk helt galt.

Ikke guppy heller, der ble det dårlig med halefinner, selv om guppy holder seg høyt i akvariet, og palettene er på bunn.

Når det er sagt er paletter (ciklider generelt egentlig) veldig preget av personlighet, noen jager mer enn andre. Men regelen er at de er agressive når de har små... og det er ofte :p
Eg har plaetter om vanlig sommerfuglciklider i lag. Men palettene har ikkje begyta å legge egg enda så eg veit ikkje om det vil gå bra når dei får egg.
Nå går dei ialfall veldig bra i lag
palettene mine er veldig rolige av seg og har allerede avlet frem ett kull
De snakker ikke samme språk så det er ikke anbefalt i kar under 200L i min mening.
Anbefales ikke! Sommerfuglene er veldig vare for stress og blir da lett syke, paletter vil, når de går i lek, jage alt i karet, og siden disse ciklidene kommer fra hver sin kant av verden har de utviklet litt forskjellig kroppsspråk. Dvs at når sommerfuglene signaliserer underdanighet forstår palettene det som aggresjon. Resultatet av alle disse faktorene kan du forestille deg selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap