Scalare dilemma

Jeg har fire scalerer - 1 hann og trolig tre hunner i en 250 liter. Det har blitt ett par som har holdt sammen noen måneder. Det er en del rivalisering med denne hunnen og en jevnbyrdes hunn. Paret har etablert seg i det ene hjørnet og pusser stadig på innsugsrøret. Synes det er rart jeg ikke har sett noen egg ennå (kan blitt spist av dem selv). I dag la en mindre hunn egg, men hun har jo da ingen hann. Jeg har mest lyst til å beholde denne hunnen, siden hun er en blue-blushing lignende variant. Men det er kanskje ingen god ide å skille det paret jeg har? Det hadde holdt med et produktivt par. Kanskje går det med to par?

Alt 1. Jeg kan prøve å bytte/selge den ene hunnen og anskaffe en ny hann.

Alt 2. Skille paret og prøve å omplassere to hunner.

Alt 3. Omplassere paret og den ene hunnen. Anskaffe en ny hann.

Noen med erfaringer og tanker rundt dette?

Synes karet kanskje kan bli litt i minste laget for 2 par leksmodne scalarer og siden du har fallt for fargen til den ene hunnen så ville jeg rådet deg til alternativ 3. Det er såpass mye arbeid med å fø opp yngel så når du først gjør en innsats så kan det likså greit bli med en fargevariant som du liker godt og som kanskje også er mer salgbar.

Må opplyse om at jeg ikke har hatt disse selv og bare kommer med råd utfra det jeg har lest meg til her inne
Takk for svar.

Det er kjære fisker så jeg får tenke meg godt om.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap