Tostripet dvergciklide i 60 liters kar ?
Postet 22.05.08 kl 09:29
Postet 22.05.08 kl 09:32
Poenget er at om hannen danner par med en av hunnene, vil de andre hunnene bli uønsket og jaget vekk. Det sier seg selv at i en liten 60 liter går ikke det, de har ikke sjans til å komme seg langt nok unna. Det blir det krig av. Aggressiviteten overfor tiloversblevne hunner varierer fra art til art, men i de verste tilfellene ender det gjerne med drap. Som hos Apistogramma panduro eller A. nijsseni for eksempel.
Men hvorfor må du ha fire da? Holder det ikke med et par..?
Det ser ut til å ha blitt en utbredt myte, og at mange tror at alle Apistogramma er polygame - det er de ikke. Det er faktisk de færreste som er det. Det holder lenge med en hann og en hunn. Ingen Apistogramma MÅ ha flere hunner.
Men hvorfor må du ha fire da? Holder det ikke med et par..?
Det ser ut til å ha blitt en utbredt myte, og at mange tror at alle Apistogramma er polygame - det er de ikke. Det er faktisk de færreste som er det. Det holder lenge med en hann og en hunn. Ingen Apistogramma MÅ ha flere hunner.
Postet 22.05.08 kl 09:34
Postet 22.05.08 kl 09:47
TrondBTakk for raskt svar... Nei, jeg trenger ikke 4, men det er jo så mange fine dverg ciklider. Tenkte på to Tostripet dvergciklide og to Inka-dvergciklide. Vil to dverg ciklider ha det bra i en 60 liter ? Jeg har en 60 liter som jeg lurer på om jeg skal sette opp, men syntes det ser litt lite ut.
Nei dette vil ikke funka da parrene kommer til å gå i tottene på hverandre hele tiden. Skaff deg heller et par + noen tetraer
Postet 22.05.08 kl 09:54
Postet 22.05.08 kl 09:58