Finner ikke disse i basen

Klarer ikke finne disse Malawiene jeg kjøpte idag, Pseudotropheus acei Tanzania, Sci fryeri og Metraclima lombardoi. Dette er navnene jeg fikk av forettningen, men klarer ikke å finne noe om de her i basen. Noen som har en link til bilder eller en link generelt hadde det vær flott. Misstenker kanskje at dette er gamle navn som har gått ut, og nye har kommet til
Lurer på om dette kan stemme.... Acei, Fryeri og Lombardoi
Takk, det var et langt steg videre. De to første ser ut til å stemme, men Lombardio tror jeg ikke det kan være for mine er helt gule i fargen. Tar gjerne imot andre forslag
Så du på alle bildene av lombardoi'en? Hannene er gule...
Ja, men all som var i foretningsakvariet og alle mine 4 er helt gule, kan de alle være hanner??? De er helt gule uten antydning til striper på kroppen.
Har letet litt rundt, men klarer ikke å finne et bilde som ligner. Så litt på golden, men det er ikke denne. Mine gule er helt gule, for uten noen små gule eggflekker på gattfinnen, ellers så har de en ganske lang og slank kroppsfasong.
Har desverre ikke klart å få tatt noe godt bilde av de ennå.
Men leter rundt, og fant et bilde av Metriaclima lombardoi, er det flere som ligner på denne? Tyder vel da på at butikke var så uheldig å gi meg feil navn på den jeg har kjøpt.
Kan det være Neolamprologus leleupi, Sitronciklide ? Den kommer fra Tanganyikasjøen, men er helt gul.
Ellers er det kanskje noen malawier som er gule som ungfisk, og farger ut etter hvert, men det er jeg usikker på.
Takk for tips, begge disse ligner veldig. De i butikken fortalte at de jeg kjøpte kommer fra Malawi, men jeg er ikke sikker.

Fikk lagt ut et bilde av fisken selv om det ikke er så godt
Uff det var et forferdelig bilde, skal få redigert litt på det og få lagt det ut igjen, men klarer ikke å fjerne det.
Vil tippe du da har Rød Zebra. Kan ligne på bildet. Mine er gule.

bare se på bildene i profilen min. 350 literen.

Her er et utklipp som kanskje viser noe bedre hva det kan være. Bildet er ikke bra, men bedre.

Takk for tipset SoVe. Vet ikke om dette er den du foreslår, men mulig.
Jeg vil nok tro det er en Zebra ja. Ligner veldig på mine.
Ja, det er mye likhet, men da har jeg fått galt navn, det er sikkert. Jeg kjøpte de som Malawi så da kan det stemme. Skal sjekke opp med butikken i morgen.
Disse fiskene er sansyneligvis ....... Elongatus eller noe. Husker ikke den første delen av navnet, og det siste kan være feil skrevet, men diskene er altså helt GULE. Kan noen hjelpe?

Heller mer over til de fiskene shiramor foreslo, de ligner veldig på mine.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap