De liker jo i utgangspunktet og gå i grupper. Men har du en gruppe frem til du får et par kan du jo ta ut noen etter det så skal det vel gå greit.
Nå går mine i en 720 liter og en 600 liter, men ville vel tro et lekspar i hverfall skal kunne gå greit i et mindre akvarie. Men du burde kanske sørge for og ha flere hunner en hanner hvis du skal ha flere kanskje.
Når de begynner og leke jager de litt rundt i akvariet, selv om det ikke på langt nær er så voldsomt som andre ciklider. De er jo munnrugere mange av dem, så de mer dytter på andre en og bite.
Men sand er viktig, og har selv biltema sand i det ene akvariet mitt. En anne type sand i det andre.
Planter kan du ha da de ikke spiser planter. Problemet ligger i å feste plantene på bunn. Selv har jeg i det ene akvariet lagt plantenæring kjøpt i 5 liters spann i strømper som jeg har lagt rundt røttende på plantene og lagt sand over. Da er det ihvertfall noe hold i bunn.
Kjøper du løkplanter som jeg har i et annet akvarie får du disse steinene med hull i, da setter du løken i midten og steinen over som holder planten på plass. Blir vel lite med avleggere på den måten, men planene holder seg ihverfall på plass.