Hjelp, trenger svar fort!

Den søte sebra ciklide hannen min på ca 8-10cm har prøvd å spise en pygme corydoras og nå sitten den fast i munnen hans:S
Det er bare halen som stikker ut av munnen og resten er inni.. Hva skal jeg gjøre??
Ikke så mye du KAN gjøre, ettersom Corydoras har stive finnepigger både på rygg og sider... nettopp som beskyttelse mot å bli spist Nå er det ikke så mye hjelp i det, den sitter jo fast i gapet uansett om den ble svelget eller ei.

Det vil sannsynligvis ikke gå særlig bra for noen av dem, dersom du prøver å dra ut Corydorasen som sitter fast, nettopp pga finnepiggene.

Og i fremtiden; vær så snill å ikke ha denne lille Corydoras-arten sammen med så store ciklider! Da skjer slikt som dette...
hmmm, corydorasen er vel død nå uansett?? så jeg må jo prøve å få den ut på en eller annen måte..
Dør sebra hannen av å ha den i munnen på den måten hvis jeg ikke klarer å fjerne den?? Vil ikke at han skal dø siden det er den eneste sebra hannen jeg har

Nei jeg skal ikke ha så små coryer sammen med store ciklider mer Mona, nå har jeg lært, uheldigvis på en tragisk måte=(
Siden fisk kan leve en god stund uten å spise og døde fisk råtner ganske fort så ville jeg bare latt ting være og ventet og sett om det ordner seg av seg selv. Kanskje lurt å flytte de gjenværende coryene ihvertfall.
Okey, men da lar jeg han bare være i fred pga han svømmer jo rundt og det ser ut som han har det helt topp..
Ja jeg har flyttet de andre coryene over i 80literen som brukes til yngelkar, tviler på de blir spist eller plaget oppi der=)
Tilfeldig bekjentskap
© EinarB
Reklame for plussmedlemskap