Sommerfugl ciklide baby

Jeg har vært hos dyrebutikken og kjøpt meg en sommerfuglciklide baby. Skulle egentli ha to stykker, men hun som sto i kassa så ikke forskjellen på hann og hunn, så derfor tok jeg bare en tilså lenge, men jeg trenger litt hjelp.
Kan noen si meg hvordan man ser forskjellen på hann og hunn?
Så kan jeg klare å finne ut hva det var de ga meg, og så jeg vet hva jeg skal kjøpe for å prøve å få til et par^^

Altså: Hvordan ser man forskjellen på hann og hunn sommerfuglciklider?

Skal prøve å få lagt ut et bilde av den så dere kan se!
Bilder
Her ser dere bilder av den lille fisken jeg kjøpte
Håper dere kan finne ut hvilket kjønn den er
som regel når fisk er så små/unge er det vanskelig og se kjønns forskjell på dem. nesten uannsett fisk.

men syntes at du skal være litt fornøyd med butikken som du kjøpte den hos, for det er ikke alle butikker som sier at de ikke ser forskjell på kjønnene. har opplevd flere ganger og ha kommet hjem med fisk av samme kjønn, eller fisk som overhode ikke var den typen som det ble sagt.
Må innrømme at jeg sliter med å finne kjønn på sommerfuglciklider selv når de er voksne. Men de gangene jeg har kjøpt dem, har jeg kjøpt ei lita gruppe på 5-6 stykker og sett hvilke som danner par, da er og sjansen større for at de finner en de liker. Ikke alle ciklider vil danne par selv om du setter en hann og ei hoe sammen.
Jeg har også problemer på å finne kjønn på mine sommerfuglciklider også. De i dyrebutikken sa det var hann og hunn, det så det jo ut som også. Men to av de jager hverandre og den tredje hele tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap