325 aquastabil akvarium?

Hei vil kjøpe 3 Delfinciklide siden det er en stim fisk.
Så tenkte jeg å kjøpe noen slam sugere, så da har jeg noen spørsmål.

Blir det bra nok plass til disse fiskene? Å hvilken eventuelt arter som kan gå gått overns med denne fisken?

Eller har dere noen andre forslag til kule ciklider som går overens?

Har et Aquastabil 325 liters.
Steinar Rasmussen
Hei vil kjøpe 3 Delfinciklide siden det er en stim fisk. Så tenkte jeg å kjøpe noen slam sugere, så da har jeg noen spørsmål. Blir det bra nok plass til disse fiskene? Å hvilken eventuelt arter som kan gå gått overns med denne fisken? Eller har dere noen andre forslag til kule ciklider som går overens? Har et Aquastabil 325 liters.

Jeg ville nok hatt minimum 6-8 stk av Delfin cickliden, så spørs det hvilke andre arter du har sett på da?
Hæ?
Ok det er nu greit la oss si jeg kjøper 5 stk, akvariumet mitt blir ikke for lite for disse fiskene eller går det grei ?

130x50x50 er akvariuet
jeg skulle tro det går helt fint så lenge det er gjemmeplasser nok.
Takker for svar her:)
Ok, hva koster disse da noen som vet?

Å hvilken algetere/og andre fine fisker går overens med denne fisken?

Da er det lurt å kjøpe 1 han og 4 hunner av delfincikliden regner jeg med?
Steinar Rasmussen
Så tenkte jeg å kjøpe noen slam sugere, så da har jeg noen spørsmål

Er det noen levende fisk du kaller for slam sugere?
[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2426&HKatID=]Dette er en slamsuger[/URL].
Det finnes ingen fisk som suger slam...
Steinar Rasmussen
Sorry for den:P Maller da:P

Rekner med at når du sier Delfincicklide, så mener du denne?

Dette er en malawi cicklide, dvs at den kommer fra Malawisjøen.
Ancistrus mallen brukte jeg selv når jeg drev en del med malawi, men husk at malawicicklider krever høy PH og GH i forhold til andre fisker.

Du kan sikkert ha en gruppe på 6-8stk uten problem, bare lag til noen steinrøyser oppi, slik at de har litt gjemmeplasser som NorthHawk nevnte lenger oppe i tråden.

Når du tenker på andre fisker du kan ha sammen med denne så går du inn på profilen til delfincickliden her, og ser på venstre side der står det hvilke andre fisker de andre brukerene her på akvaforum har sammen.
Hva foregår?
Vi som er nybegynnere kaller ofte Ansistrus, Pleco, Gibiseps osv osv for sugefisk, slammsugere, algespisere. Og så lenge man forstår hva man mener syntes jeg det er direkte frekkt å være så kritisk som du er der Mona.... Er vel ikke meningen å skremme folk fra forumene heller vel.
Mange kan ha greie på mangt om mye, men det betyr ikke at man skal oppføre seg som man er Gud heller vel...
*Gi heller råd i en vennlig tone... *

C.moorii er en fisk som fint kan klare seg med 3 stk... den er en fisk som svømmer langs sanden så gjemmesteder er greit men ikke nødvendig.
Ph på 7.5-8 er bra for malawi og kh over 4 Gjerne opp mot 8 10 att Gh er ikke viktigt når man holder malawi.
kh holder ph mere stabilt.
bikarbonat tillsetter man i forbindelse med vannbytte.
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=1198.0

Det var ett gott råd Lars Jakob!
mvh Kjell
Så du ikke smiletegnet jeg skrev eller? Nå la du vel ikke akkurat godviljen til i tolkningen din.

Ok, hvis du synes det er frekt å opplyse nybegynnere om hva ting faktisk heter, så foreslår jeg at du legger inn dette som din signatur her på forumet:

"Ikke opplys meg eller informer meg om ting. Jeg foretrekker å forbli uvitende!"

Det kan umulig skade å opplyse noen om at det ikke heter slamsuger når man egentlig mener en fisk.

Lars Jacob Børgesen
Vi som er nybegynnere kaller ofte Ansistrus, Pleco, Gibiseps osv osv for sugefisk, slammsugere, algespisere. Og så lenge man forstår hva man mener syntes jeg det er direkte frekkt å være så kritisk som du er der Mona.... Er vel ikke meningen å skremme folk fra forumene heller vel. Mange kan ha greie på mangt om mye, men det betyr ikke at man skal oppføre seg som man er Gud heller vel... *Gi heller råd i en vennlig tone... *
Ser smiletegnet, men ikke alle tåler like mye, så sarkasme er ikke bare bare for alle....
Mener du heller kunne forklart det litt penere jeg da.... du mener ikke en malle som for eksempel ans.... osv
En slamm suger er: en ting man....
Da ville ikke jeg og flere med meg reagert på det du skriver...
Det kan ju hända ibland Mona att du är lite väl vass i dina svar .
Fast du i grund och botten menar väl så kan det tolkas annat.
Man kan svara att - du kanske kunde tänka på att ...Därför att.

Ibland så blir dina svar bombastiska.Så jag kan tänka mig att de som skriver i forumet för första gången kan bli skrämda.

Visst skall de få reda på hur det skall vara men man kan svara på många olika sätt.Lite diplomatiskt fast samtidigt få fram budskapet.

Det är ett gott råd Mona O.

För höjden av diplomati är att be någon dra till H_vete så de faktiskt ser fram mot resan

Mvh Kjell
Jeg har ikke for vane å strø sukker på alt før jeg sier det. Det er vanskelig nok for en med sånn skrivekløe som jeg har, å fatte seg i korthet. Skulle jeg begynne og pakke inn alt for å gjøre det så søtt som mulig, ville innleggene aldri hatt noen ende

ER jo forskjell på å barbere seg å å kappe av hodet da Mona.... Litt melsi har vel du og om ikke en hel kake
Skulle stå litt melis har vel du og om ikke en hal kake
Ciklide sand?
Jeg har kjøpt 20 Kilo 1-2mm Neptun light sand, så skal jeg kjøpe 20 kilo til, skal jeg kjøpe sand med mindre mm da eller?

Hvilken type sand er mest vanlig i mm da?

Har selv delfinciklider som jeg skal hente snart
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap