Blå acara har endret oppførsel

Inaktiv bruker
Huff.. Min Blå acara bar plutselig helt endret oppførsel. Har har plutselig begynt å jage på min store vakre hannskalare, og i løpet av bare noen få timer har han klart å flise opp halen til "han scalarefar" noe helt sinnsykt. Dette har aldri skjedd før og han lar alle de mindre scalarene være i fred. Er det noen som vet hva denne plutselige oppførselen kan komme av? Vet at ciklider han bli litt hissige under lek, men både scalarene og acaraen har tidligere lagt egg i karet uten problemer så jeg tror ikke at det er noen egg på gang.

Hilsen Maria
Selv om det kan gå fint i lengre tid så bør den som holder ciklider være obs på at de til tider, og som oftest i forbindelse med lek, kan være noe territorielle og aggressive spesielt mot andre ciklider. Selv om dette regnes som en rolig ciklide så er det altså ikke uvanlig at de plutselig kan finne på å bli litt bøllete. Er du heldig så kan det hende den roer seg igjen. Hvis ikke så er det mulig du bør tenke på å omplassere en av artene.
Inaktiv bruker
Hatr allerede lagt blå acaraen ut for salg her på akvaforum Det er ingenting morsomt å se på at den vakreste fisken i akvariet blir "skam klipt"
Nei, akvaret skal jo være et avslappende syn og slik oppførsel stresser både fisk og eier.

For håpe du finner et godt nytt hjem til de
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap