Kakadueciklide yngel!

Ja, nå har jeg nettopp funnet ut at jeg har fått Kakadueciklide yngel.

Men probleme er at faren blir jagd bort, morra har tatt yngelen inn i ei rot for å passe på dem. Og tidligere idag drepte de nye foreldrene en annen kakadueciklide hann.
Så det jeg lurer på er om det er normalt? Karet er på 112l og nok av hjemmesteder.

Vet heller ikke hva jeg skal gjøre. Tror jeg bare skal la det gå av seg selv, men hvis dere har noen andre forslag så er det bare å si det.
Gratulerer med yngel, det er moro!

Det er forøvrig vanlig at de blir veldig hissige når de har yngel ja. Det er stort sett mor som tar seg av ynglene; og da er det ikke mye annet som kommer i nærheten - som du sannsynligvis opplever nå.

Iom at fiskene er terrotorielle så anbefales det ikke å ha flere hanner i et akvarium; slikt blir det trøbbel av - som du beklageligvis har opplevd. Det er stor forskjell i aggressivitetsnivået med og uten yngel.

Har du andre kakaduer i karet? Om du nå kun har en hann og en hunn bør dette gå helt fint.
Du bør også vurdere å ta far over i et annet kar om du kan, for han kan ta å spise en yngel eller flere om mor ikke følger med.
har bare 1 hunn og 1 hann naa. Takk for svar=)
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap