Har noen det korrekte navnet på denne cikliden ?
Postet 28.09.08 kl 21:32
Postet 28.09.08 kl 21:36
Inaktiv bruker
Fisken Magnus[URLBLOCK1]
Tror ikke det.
Hodeformen er ikke lik synes jeg.
Postet 28.09.08 kl 21:40
Inaktiv bruker
MartaHei Jeg har i 420 litern min noen store ciklider på rundt 25 cm pluss endel annet. De gule er kjempefine. Men navnet har keg ikke funnet ennå. Noen som kan hjelpe ?
Det ligner på en midasciklide
Postet 28.09.08 kl 21:44
Endret: 28.09.08 kl 21:47
Postet 28.09.08 kl 21:49
Postet 28.09.08 kl 21:54
kairo[QUOTE=Fisken Magnus][URLBLOCK1]
Tror ikke det.
Hodeformen er ikke lik synes jeg.
Nei den er jo ikkje prikk lik.
Men pappegøyeciklide er ikkje ein ciklide som vi finn i naturen. Det diskuteres om er ein banding av 2 eller flere ciklide typer eller om det er ein som er fremmavlet variant av Red Devil ( kan jo være at det er ein Red Devil ). Som det står i profilen til Papegøyeciklide så finst denne i mangen forskjellige varianter, så det kan jo være at den varianten der han ha ein anna for på hode. Papegøyeciklide finst også i mangen forskjllige farger, som du ser på bilde.
Postet 28.09.08 kl 21:56
Jeg vet fra før hva en papegøyeciklide er, og jeg vet at det er en hybrid eller kunstig frembragt fisk.
Den finnes IKKE i andre farger enn oransje nei. Det bildet du viser, er fisk som er farget kunstig av mennesker med injeksjoner i huden! Dette skjer gjerne i store oppdretteranlegg i Asia, og er intet mindre enn dyreplageri og en uting som skulle vært forbudt og utryddet. De gjør det for at fisken skal bli skikkelig prangende og de håper å selge mer av den.
Det burde du vite, når du sitter og skal korrigere på andre
Den finnes IKKE i andre farger enn oransje nei. Det bildet du viser, er fisk som er farget kunstig av mennesker med injeksjoner i huden! Dette skjer gjerne i store oppdretteranlegg i Asia, og er intet mindre enn dyreplageri og en uting som skulle vært forbudt og utryddet. De gjør det for at fisken skal bli skikkelig prangende og de håper å selge mer av den.
Det burde du vite, når du sitter og skal korrigere på andre
Postet 28.09.08 kl 21:58
Endret: 28.09.08 kl 22:01