Apistogramma eremnopyge og Apistogramma trifasciata

Inaktiv bruker
hvor vanskelig er det å holde Apistogramma trifasciata og Apistogramma eremnopyge i akvarium ?.
er Apistogramma eremnopyge og Apistogramma trifasciata vanskeligt å få takk i ?.
Inaktiv bruker
ingen som hvet ?
Inaktiv bruker
brum brum
Inaktiv bruker
brum brum er det ingen som kan hjelpe meg med di 2 spørsmålene ?
Hvis det ikke er noen på Af som har de, så tror jeg nok at ingen kan hjelpe deg dessverre=( Jeg kan heller ikke hjelpe deg, men du kan jo spørre de i butikken?
Inaktiv bruker
domt det men jeg måte jo prøve =
Er mulig Tom C her på forumet kan svare på disse spørsmålene for deg. Men han er for tiden i Peru. Men du kan jo ta en titt på hjemmesiden hans.

Inaktiv bruker
jeg jeg har vert innom den sia og det er en bra side men det stiår på engelsk og jeg er en amatør i engelsk =
david g
hvor vanskelig er det å holde Apistogramma trifasciata og Apistogramma eremnopyge i akvarium ?. er Apistogramma eremnopyge og Apistogramma trifasciata vanskeligt å få takk i ?.

..om du ser på fiskebasen for de forskjellige fiskene står det vanskelighetsgraden med å holde disse. Apistogramma trifasciata skal være relativt enkel, Apistogramma eremnopyge er da litt mer vrien. Man må tilpasse vannkvaliteten til alle Apistogramma med en ph under 7.0. Det er variasjon på hvor lav ph bør være.

Det er også svært vanskelig i utgangspunktet å få tak i spesielle Apistogramma, det er mere hva men er heldig å komme over. De Apistogramma du nevte er det ingen som har registrer oppdertt på. Det er bare å følg med på annonser på akvaforum - så kan du komme over fisk som er til salgs. Du finner også Apistogramma på AkvarieGruppa.
Inaktiv bruker
tusen takk for svar SolVard =
A.eremnopyge
Så denne tråden nå.
Vi fanget A.E i Rio Pintuyacu i September 2006.Du finner denne i mange mindre svartvannselver i Rio Itayasystemet.Hanner i leksdrakt får ofte blålige
bryst,anal og halefinner.Nesten kobolt på noen.Desuten svarte lepper.Hunnene blir gule med en svart stripe langs siden.Vf kan vere litt vanskelig å vende til tørr/frossenfor(min erfaring).Hvis PHen er over 6 forkorter du levetiden dens.Jeg drettet de i PH ca 5.Solgte ganske mange F1
i 2007.Der var det ingen problemer med foret.
De skal ha veldig bløtt vann.
Hannene blir ca 6-7 cm og hunnene litt mindre.
Jeg har ikke flere nå.Måtte gjøre plass til andre apistos.Jeg brukte eikeblader og torv i ei strømmpe for å få ned ph og torvfin for å få vannet bløtere.
De siler sand,så du må ha fin rund sand på bunnen.

Håper dette kan vere til hjelp.

Jørn
Inaktiv bruker
tusen takk for svar Jørn Kåsa =
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap