Rød malawi

Finnes det Malawi som er knall rød?

Har sett i kunnskapsbasen, men finner ikke noen.

Håper noen kan hjelpe meg

Det finnes noen Aulonocara-varianter som er avlet frem ved systematisk avl,
finnes ikke naturlig i sjøen, altså.

Rød Aulonocara

Aulonocara "fire fish"

Aulonocara "röd rubin"

Aulonocara "eureka"

Ellers så er Copadichromis borleyi "Kadango" Red fin ganske rød. Hunnen har fine, røde finner og fisken er slik naturlig.
Denne har jeg hatt i Malawi kar og blir så rød som Idun ketchup. Den er såvidt jeg vet ikke i fra Malawi men hos meg likte den selskapet meget godt. Jeg så arten igjen for noen uker siden i akvariebutikk og da var den ganske grå og kjedelig, noe jeg tror har med å gjøre at den ikke trivdes så godt men som sagt, hos meg var den rød som ketchup med blå selvlysende prikker.

Det er også annonse på forumet som jeg la merke til rett etter jeg postet
Takk for tilbakemeldinger!!!!

Må legge til at jeg har tømt 180 liter for "selskapsfisk" og innredet med sand, steinklipper og huler.

I dette karet ønsker jeg å ha Malawi gjerne fargesterke og bl a røde. Ser det er noen som vil ha større plass enn det jeg kan tilby

gladdyjenta
Takk for tilbakemeldinger!!!! Må legge til at jeg har tømt 180 liter for "selskapsfisk" og innredet med sand, steinklipper og huler. I dette karet ønsker jeg å ha Malawi gjerne fargesterke og bl a røde. Ser det er noen som vil ha større plass enn det jeg kan tilby :-)

Hvis du ikke kan gi fisken det den krever så vil den ikke vise sine flotte farger slik den skal. Viktig å velge fisk som liker samme innredning og mat. Husk at ikke alle malawi liker huler og MASSE stein
Ja, det finnes lite malawi med naturlig rød farve, men orange er det mere av.
180 liter blir nok lite til så territorielle ciklider som malawiene er, men det finnes jo mye annet fint
Shiramor
Ja, det finnes lite malawi med naturlig rød farve, men orange er det mere av. 180 liter blir nok lite til så territorielle ciklider som malawiene er, men det finnes jo mye annet fint ;-)

Enig!

Alternativt kan du jo ha en gruppe med golden. Mbuna'ene er glad i huler og mye stein. Golden er en lite agressiv art, og den leker lett.
Jeg ser juvel står med 250 liter som minimums, det høres veldig mye ut. Ville sagt at en kunne hatt ett par i en 60-liter. Men min erfaring her er begrenset.
Helge
Jeg ser juvel står med 250 liter som minimums, det høres veldig mye ut. Ville sagt at en kunne hatt ett par i en 60-liter. Men min erfaring her er begrenset.

60 er nok litt lite, men 160 derimot, som artskar ville gå bra.
Hva med Socolofi i mitt 180 l kar, selv om den ikke er rød??

Sammen med noen andre? Evt hvor mange?

Hvor er slåstad? Langt fra Lillestrøm? Hvis ikke har jeg 5 socolofi her du kan få, så finner du jo fort ut om det går bra
Vanskelig dette her, har så lyst på ett kar som ikke er helt vanlig. Er litt kje selskapsakvarium. tjihi

Så greit med alle dere som kan masse om dette så jeg slipper å gjøre noen feilkjøp i denne fiskejungelen.

Er ikke alltid jeg føler jeg kan stole helt på de som selger denne fisken i butikkene heller.

Tusen takk for all hjelp dere gir!!!!!
Bare hygelig å kunne hjelpe. Vi har alle vært nye i denne hobbyen, og dårlige råd finnes det nok av i mange dyrebutikker.

Slåstad er en fin liten perle i Sør Odal, ca 7 mil fra lillestrøm.

Har sett på Jan Holt akvarium at de har ett godt utvalg. Hadde tenkt meg dit i morra, kanskje.

Men vanskelig å vite hva en skal velge og hvor mange forskjellige som kan bo sammen
gladdyjenta
Slåstad er en fin liten perle i Sør Odal, ca 7 mil fra lillestrøm. Har sett på Jan Holt akvarium at de har ett godt utvalg. Hadde tenkt meg dit i morra, kanskje. Men vanskelig å vite hva en skal velge og hvor mange forskjellige som kan bo sammen

Jeg har en annonse her på AF.
Grunnet dårlig respons må jeg bare kvitte meg med disse da de nå går i en bøtte.
Kommer du hit i morgen skal du få dem.
Disse går sammen med tanke på kost og habitat.

Mvh Kim
Bare får å gjøre det klart; jeg mener FÅ - som i GRATIS!

Eneste haken er at du tar godt vare på dem.
Her er en side med forslag til sammensetting:
152 liter

209 liter
Shiramor
Her er en side med forslag til sammensetting: [URLBLOCK1]

Legg merke til første sammensetning under Lake Malawi Aquarium. Det er disse to artene jeg nå tilbyr deg gratis.
Hei!

Det var veldig hyggelig altså!!!

Jeg vil gjerne ha dem og jeg skal ta veldig godt vare på dem

Vi skal uansett til by`n imorra så da kan jeg komme innom.

Nina H
Sender deg en mail via profilen din med tlf nummer. Bare ring. Gjerne litt før dere kommer, slik at jeg får tid til å komme meg hjem hvis jeg er ute
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap