Thomasiciklidene mine legger egg, trenger råd

Hva gjør jeg nå for å berge flest mulig av eggene? Bør jeg fjerne eggene, og evt hvordan. Hjelpe tas imot med stoooor takk.
har prøvd å få svar på dette selv før..og ingen svarer.. to ganger har thomasiene mine lagt egg, og jeg er ikke klokere..mine thomasier spiser eggene sine etterhvert som de legger de...de skal jo egentlig ta seg av egg og yngel, men det gjør ihvertfall ikke mine. det går an å ta ut eggene og la dem klekke i en egen boks, men har ikke prøvd det enda..
Ok.- Spurte akkurat venninda mi som jobber i dyrebutikk. Hun sa jeg burde ta eggene for seg selv å heller ha en luftsten stående å blåse på eggene.
da ble vi litt klokere begge to..
Legger inn en film her av dem. Litt lang men de ble jo aldri ferdige jo hehe

<embed src="http://www.youtube.com/v/G3km_Sse7dA" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed>
så heldig du er! her ser man jo at både dame og mann gjør jobben sin.
mine thomasier er nok litt dumme. hun svømmer i ring og legger noen få egg, og han svømmer etter henne og spiser dem, hvis hun får lagt noen uten at han spiser dem så skynder hun seg å spise dem selv. dette til tross for at alle de andre fiskene holder seg borte..
Ja gjobben er nå gjort. Og de passer godt på eggene sine. Skal nå nedover til ei venninde å få lånt meg en sån brusesten. Så skal jeg ta de over for seg selv tror jeg.
Det skader ikke å holde spørsmålene om samme emne i samme tråd.
Det blir lettere både for deg og andre som skal finne info seinere.
Her har jeg svart deg ang klekketid.
Første forsøket med å "adoptere" eggene fra foreldrene ble misslykket. Men nå har de altså lakt nye egg allerede. Så nå må jeg prøve meg på nytt. Men er en ting jeg lurer på, og det er om Thomasiciklidene bærer yngelet sitt i munnen?
Inaktiv bruker
sunikol
mine thomasier er nok litt dumme. hun svømmer i ring og legger noen få egg, og han svømmer etter henne og spiser dem, hvis hun får lagt noen uten at han spiser dem så skynder hun seg å spise dem selv. dette til tross for at alle de andre fiskene holder seg borte..

dine er sikkert svensker siden di aldri får det til fnis =
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap