Prikk på leppa
Postet 19.10.08 kl 12:10
Endret: 19.10.08 kl 12:11
Postet 19.10.08 kl 13:59
Postet 19.10.08 kl 14:55
Webzoo selger de den.
Dette smitter som fy, så det beste er at du avliver den ene som du ser som har Munsopp, før de andre fiskene også får det.
Men om du avliver den må du gi medisin til de fiskene som er igjen da det ikke er like lett å se om de har det, for soppen vokser seg større og større.
Et raskt kakk i hode eller i kokende vann er det som er mest efektiv.
Dette smitter som fy, så det beste er at du avliver den ene som du ser som har Munsopp, før de andre fiskene også får det.
Men om du avliver den må du gi medisin til de fiskene som er igjen da det ikke er like lett å se om de har det, for soppen vokser seg større og større.
Et raskt kakk i hode eller i kokende vann er det som er mest efektiv.
Postet 19.10.08 kl 15:42
Postet 19.10.08 kl 15:53
Postet 19.10.08 kl 15:56
Nemo 321neeei=( Det er jo den fineste scalaren eg har..! Og den er i en leksgruppe
Ja det er altid surt når det kommer sykdomm i akvariuma. Men slik er det, det enseste vi kan gjøre med det er å gi medisin og håpe at fiskene overlever.
Jo det kan gå at den overlever, men da må du få tak i medisin valdig fort. Enten kan du avlive den eller kan du prøve med å gi alle medisin. Men det er en avgjørelse du må velge selv. Vil du ta livet av en fisk og mest sansynlig redde alle la alle leve og kanskje de kommer til å dø.
Jeg selv sliter med å drepe fisk, så hvis jg hadde vert deg ville jeg latt alle leve og håpe på det beste
Postet 19.10.08 kl 16:00
Postet 19.10.08 kl 16:11
Postet 19.10.08 kl 16:46
Postet 20.10.08 kl 14:54
Postet 20.10.08 kl 15:04
ModernSkal man avlive en scalare, så IKKE bruk kokende vann! Den er altfor stor til å få en rask død av sånn behandling!
Det var ikke meninge å si det at han skulle bruke kokene vann. Jeg skerv nesten 2 tråder på likt og den ene var med en liten Guppy med Bukvannsott og at den mått avlivs med kokene vann eller et kakk i hode.
Postet 20.10.08 kl 16:00
Postet 20.10.08 kl 16:10
Hei.
Ja den Fungistoppen er god. Jeg hadde den en gang for lenge siden da en kampfisk hadde sopp. Den var god og effektiv. Men nå har jeg aldri hatt munsopp på mine fisker, men som jeg husker så står det på flasken er at den er effektiv mot sopp og infeksjoner, og jeg vill tru at det gjeller munnsopp også. Og når de på dyrebutikken anbefalte den, så virker den helt sikker.
Ja den Fungistoppen er god. Jeg hadde den en gang for lenge siden da en kampfisk hadde sopp. Den var god og effektiv. Men nå har jeg aldri hatt munsopp på mine fisker, men som jeg husker så står det på flasken er at den er effektiv mot sopp og infeksjoner, og jeg vill tru at det gjeller munnsopp også. Og når de på dyrebutikken anbefalte den, så virker den helt sikker.
Postet 20.10.08 kl 17:08
Oi.. Det heter FungiStop. Men når eg skulle ta oppi medisinen, stod det på arket kor mange mililiter per liter, som vanlig. Men det sto 5 mililiter per 20 liter, og eg har 160 liter. Eg skulle egentlig ha 40 mililiter, men me rekna feil og eg tok oppi 80 mililiter, dobbelt so masse, og vatnet er heilt brunt. Eg har skifta 20 liter etter det for og sjå om det jevna seg ut, men eg ser ikkje så stor forandring.. Kommer dette til og gå bra?
Postet 20.10.08 kl 20:03
Nemo 321Oi.. Det heter FungiStop. Men når eg skulle ta oppi medisinen, stod det på arket kor mange mililiter per liter, som vanlig. Men det sto 5 mililiter per 20 liter, og eg har 160 liter. Eg skulle egentlig ha 40 mililiter, men me rekna feil og eg tok oppi 80 mililiter, dobbelt so masse, og vatnet er heilt brunt. Eg har skifta 20 liter etter det for og sjå om det jevna seg ut, men eg ser ikkje så stor forandring.. Kommer dette til og gå bra?
Det er lurt å skifte mer enn 20 liter vann. Skift min. 30 liter til. Det kommer mest sanynlig til å gå bra når du har bytta mer vann.
Postet 20.10.08 kl 20:41