Hva heter denne fisken egentlig?

Var igår å kjøpte meg nye fisker, Golden,Chipoka og Obloquidens. Den siste finner jeg ikke på fiskebasen her inne på akvaforum. Er det noen som vet om den har et annet navn eller? Nå når jeg bare har disse ciklidene i akvariet(skal ha flere) kan jeg da kalde det for et artsakvarium?
Jeg vet ikke hva den siste fisken er, så det må noen andre hjelpe deg med

Antar at alle tre er malawiciklider. Det blir ikke et artsakvarium, for da har du bare en art i karet, og prøver å tilpasse innredning og vannverdier til akkurat den arten. Det du får om du bare har malawiciklider (og det bør du ha siden disse skal ha så spesielle vannverdier), er et biotopakvarium. Det betyr at alle fiskene er fra samme sted (biotop).
ja selvfølgelig, men vet du hvilken fisk det er jeg leter etter?
Nei, dessverre... glante litt i fiskebasen, men fikk ikke fram noe. Har ikke malawi selv, så det er fisk jeg ikke kjenner så godt. Men det er en god del malawientuasiaster er på forumet, så det kommer nok noen etter hvert som kan hjelpe
Tenker jeg, bare en liten skrivefeil har enda litt mer om den .
Om sammensetningen din passer sammen skal jeg ikke ta stilling til, det er det andre her inne som har bedre peiling på. Det blir verken artsakvarium,biotopakvarium eller malawi akvarium , kan kalle det afrikansk ciklide suppe :P
Aha! Det er sikkert den tenkte på skrivefeil, men det fantes jo ørten muligheter. En som vet hva fisken heter ser det jo med en gang.
Takk, regnet jo med at det var rett fra butikken. Men det står feil på kassalappen. Er helt fersk på slike fisker, så dette skal bli spennende.
Søkemotoren her er litt nøye på det, enklere å finne gode treff med google om man ikke vet navnet eksakt...

(editta posten over litt mens du posta tidligere...
Det har jeg aldri tenkt på, kjempe lurt.
Slik så treffet ut da jeg søkte , ett klikk på "mente du" og en skokk av bilder viste seg, hadde jeg sett fisken hadde jeg jo ikke trengt å være i tvil ett sekund... Bruker altid den måten å søke på når jeg er i tvil...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap