Kakadueciklide

Inaktiv bruker
jeg lurte på om jeg kunne ha kakaduecilklide trio i eit 80l akvarium? ein han og to hoer...

og i såfall noken som kan bo sammen med di i fred? helst biotop med fiskene...
Inaktiv bruker
går det med eit ancistruspar?

zantoko
jeg lurte på om jeg kunne ha kakaduecilklide trio i eit 80l akvarium? ein han og to hoer... og i såfall noken som kan bo sammen med di i fred? helst biotop med fiskene...

Et par, altså en hann og en hunn går bra, med to hunner blir det sannsyneligvis bråk så anbefales ikke i det hele tatt i et så lite kar. I større kar kan det gå bra.

Har selv et par i 85l og dette går uten problemer.
Inaktiv bruker
Tom Kristiansen
Et par, altså en hann og en hunn går bra, med to hunner blir det sannsyneligvis bråk så anbefales ikke i det hele tatt i et så lite kar. I større kar kan det gå bra. Har selv et par i 85l og dette går uten problemer.

ok er det nokon som kan bo sammen med paret?
Nannostomus
zantoko
ok er det nokon som kan bo sammen med paret?

Det som fungerer veldig fint sammen med Dvergciklider er Nannostomus tetra. Det finnes flere som man kan velge av disse.
Otocinclus passer vel også inn i biotopen?
Det skulle også gå bra ja
Inaktiv bruker
Joakim
Otocinclus passer vel også inn i biotopen?

viste det går med otto arten går det vel med ancistrus og? eller?
Det eneste som kan gå galt er jo at ancistrusen tar seg inn i hula natterstid og forsyner seg av egga til kakduene. Dette vil ikke ottoer gjøre.

Men det kommer jo ann på størrelsen på huleåpningen og hvor stor malla er.
Inaktiv bruker
det ikkje eit must å ha biotop, men det er jo alltid litt kjekt å ha biotop då...
så eg er open får alle forslag.
Vi har
Vi har kakadueciklider sammen med nettetra, ancistrus, kurd ciklide og corydoras. Det gikk bra sammen med egg, for vi har masse yngel nå hvertfall
Hula her er veldig liten, de har flyttet inn i en terrakotta krukke og i en deco shell.. hehe..
Lykke til
Inaktiv bruker
Kentis
Vi har kakadueciklider sammen med nettetra, ancistrus, kurd ciklide og corydoras. Det gikk bra sammen med egg, for vi har masse yngel nå hvertfall :) Hula her er veldig liten, de har flyttet inn i en terrakotta krukke og i en deco shell.. hehe.. Lykke til :)

må spørre kva er ein nettetra og kurd ciklide?
og tusen takk
det kommer til å ta litt tid å få opp dette akvarie... må sikre hylla den skal stå på og då må me skifta lister....
og skal og mala rama på karet....
Inaktiv bruker
Kurd ciklide skal nok være kurv ciklide tenker jeg, og den andre er rødøyetetra
Johan
Kurd ciklide skal nok være kurv ciklide tenker jeg, og den andre er rødøyetetra

Ja det stemmer, takk for at du rettet opp typo'n min
Inaktiv bruker
ok;p blei litt usikker når det ikkje sto noke om di i fiskebasen
Inaktiv bruker
tja no bestemte jeg meg at det var litt mye fisk i 60l så jeg flytter di over til 80l og da blir det dessverre ikke noe biotop
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap