Juwel lido120

Vurderer sterkt å kjøpe, har lyst på!

Noen som har erfaring med dette karet?
Gode eller dårlige?

Hvordan er filter, kolbe, lys?
Få høre.

Har lyst på et ciklidekar, har størrelsen på dette karet noe å si for fiskene? Det er mer som en kube enn "vanlige" akvarium som er avlange.

Noen synspunkter?
Plussmedlem
Dette karet er ikke det mest praktiske til ciklider. Regner med at du tenker dvergciklider her.
Karet er veldig høyt i forhold til bunnarealet, og størst mulig areal i bunnen er viktig for f.eks. Apistogramma ettersom disse sjelden befinner seg i de øvre lagene i karet.
Var det jeg var redd for.
Da må jeg finne annen type fisk for karet passer i mitt hus. Jeg bor i en fyrstikkeske..

Forslag?
Plussmedlem
Jeg sier ikke at du ikke kan ha Apistogramma. Men da bør du unngå noe annet i bunnen.
Et par dvergciklider går sikkert meget bra.

I de øvre lagene så kan du velge en tetra som holder seg der.

Takk for svar

Hva med Palettciklider? Eller blir de for store? Med en tetrastim av noe slag i tillegg?

Hvis ja, hvor mange kan jeg ha i et kar av den størrelsen?

Jeg er helt blond på ciklider, men synes de er så vakre.
Plussmedlem
Hvis du mener hvor mange Palettciklider - så er svaret kun et par.
Personlig så ville jeg satset på en fin Apistogramma

Antall tetra kommer an på tetraen.
Det er jo ikke alle som stimer like bra heller.
Nannostomus marginatus er en fin liten fisk, men den stimer ikke så veldig godt. Men den vil neppe være hissig på eventulle dvergciklideyngel.
Hej

Har ett akvarium som jag har valt denna lösningen på.
har ett utvändigt filter bakom den svarta mattan som du kan se på foto.

Har siliconerat fast en glas skiva ca 10 cm från baksidan som jag fäst slime line på och slimeline sitter även på baksidan.

Det som är det fina med filtekammere framför insuget till den utvändiga pumpen är att jag inte på väldigt lång tid behöver att rengöra filtret.

Skulle tro att jag inte behöver förklara i detalj utan fotona säger nog en hel del.

Lägger med en link oxå som du kan se hur man går till väga.

Har en utvändig Atman 600L/h filtervolym ca 8 Liter .
Den har Keramicrör som filter matrial

mvh Kjell
Vi har et lido 120 i stua, lite, fint og nett er det. Kan ingenting om pumpen som hører til da vi har en eheim utvendig i skapet. Er fornøyd med lyset og alle plantene trives, dog kan det nevnes at vi har bunnnæring.

I utgangspunkt hadde jeg ønsket å flytte to av mine bolivianske sommerfugl ciclidene fra karet på jobb til det lille her hjemme. Etter at røttene, mosen og plantene kom på plass begynte jeg å tvile litt.

Etter et par L144 ble satt inn ble vi klar over at de skal ha bunnen for seg selv, så da gikk ut tanken på sommerfuglene og en haug med cory.

Vi har 30 VF grønn neon tetra som svømmer overalt samt noen, hmmm, oci et eller annet(alge spisere). Disse er vi meget fornøyde med og i likehet med noen før meg, synes jeg at det er et bra kar til de.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap