Juwel lido120
Postet 09.12.08 kl 12:24
Postet 09.12.08 kl 20:19
Postet 09.12.08 kl 20:31
Postet 09.12.08 kl 20:35
Postet 09.12.08 kl 20:48
Postet 09.12.08 kl 20:57
Hvis du mener hvor mange Palettciklider - så er svaret kun et par.
Personlig så ville jeg satset på en fin Apistogramma
Antall tetra kommer an på tetraen.
Det er jo ikke alle som stimer like bra heller.
Nannostomus marginatus er en fin liten fisk, men den stimer ikke så veldig godt. Men den vil neppe være hissig på eventulle dvergciklideyngel.
Personlig så ville jeg satset på en fin Apistogramma
Antall tetra kommer an på tetraen.
Det er jo ikke alle som stimer like bra heller.
Nannostomus marginatus er en fin liten fisk, men den stimer ikke så veldig godt. Men den vil neppe være hissig på eventulle dvergciklideyngel.
Postet 09.12.08 kl 21:17
Hej
Har ett akvarium som jag har valt denna lösningen på.
har ett utvändigt filter bakom den svarta mattan som du kan se på foto.
Har siliconerat fast en glas skiva ca 10 cm från baksidan som jag fäst slime line på och slimeline sitter även på baksidan.
Det som är det fina med filtekammere framför insuget till den utvändiga pumpen är att jag inte på väldigt lång tid behöver att rengöra filtret.
Skulle tro att jag inte behöver förklara i detalj utan fotona säger nog en hel del.
Lägger med en link oxå som du kan se hur man går till väga.
Har en utvändig Atman 600L/h filtervolym ca 8 Liter .
Den har Keramicrör som filter matrial
mvh Kjell
Har ett akvarium som jag har valt denna lösningen på.
har ett utvändigt filter bakom den svarta mattan som du kan se på foto.
Har siliconerat fast en glas skiva ca 10 cm från baksidan som jag fäst slime line på och slimeline sitter även på baksidan.
Det som är det fina med filtekammere framför insuget till den utvändiga pumpen är att jag inte på väldigt lång tid behöver att rengöra filtret.
Skulle tro att jag inte behöver förklara i detalj utan fotona säger nog en hel del.
Lägger med en link oxå som du kan se hur man går till väga.
Har en utvändig Atman 600L/h filtervolym ca 8 Liter .
Den har Keramicrör som filter matrial
mvh Kjell
Postet 11.12.08 kl 06:10
Endret: 11.12.08 kl 06:13
Vi har et lido 120 i stua, lite, fint og nett er det. Kan ingenting om pumpen som hører til da vi har en eheim utvendig i skapet. Er fornøyd med lyset og alle plantene trives, dog kan det nevnes at vi har bunnnæring.
I utgangspunkt hadde jeg ønsket å flytte to av mine bolivianske sommerfugl ciclidene fra karet på jobb til det lille her hjemme. Etter at røttene, mosen og plantene kom på plass begynte jeg å tvile litt.
Etter et par L144 ble satt inn ble vi klar over at de skal ha bunnen for seg selv, så da gikk ut tanken på sommerfuglene og en haug med cory.
Vi har 30 VF grønn neon tetra som svømmer overalt samt noen, hmmm, oci et eller annet(alge spisere). Disse er vi meget fornøyde med og i likehet med noen før meg, synes jeg at det er et bra kar til de.
I utgangspunkt hadde jeg ønsket å flytte to av mine bolivianske sommerfugl ciclidene fra karet på jobb til det lille her hjemme. Etter at røttene, mosen og plantene kom på plass begynte jeg å tvile litt.
Etter et par L144 ble satt inn ble vi klar over at de skal ha bunnen for seg selv, så da gikk ut tanken på sommerfuglene og en haug med cory.
Vi har 30 VF grønn neon tetra som svømmer overalt samt noen, hmmm, oci et eller annet(alge spisere). Disse er vi meget fornøyde med og i likehet med noen før meg, synes jeg at det er et bra kar til de.
Postet 11.12.08 kl 17:31